| | |
02.08.2010 18:36 -
Propalene pisty?
|
2351517
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Ahoj, mam dotaz: Mam auto v servise na vicemene kompletni generalce motoru. Po slozeni auto projeli (50-300km? nevim) a odeslo turbo. Zapomneli zkontrolovat vstrikovace, jeden tekl hodne a propalil komplet vnitrek turba. Ted uz jsou vstrikovace opravene, turbo nove, ale jak na tom muzou byt pisty (ty se taky puvodne menily)? Daji se nejak zkontrolovat bez sundavani hlavy? Pripadne jestli jsou nacate, projevi se to nejak behem roku (nez vyprsi zaruka)? Dikec
Ahoj, mam dotaz: Mam auto v servise na vicemene kompletni generalce motoru. Po slozeni auto projeli (50-300km? nevim) a odeslo turbo. Zapomneli zkontrolovat vstrikovace, jeden tekl hodne a propalil komplet vnitrek turba. Ted uz jsou vstrikovace opravene, turbo nove, ale jak na tom muzou byt pisty (ty se taky puvodne menily)? Daji se nejak zkontrolovat bez sundavani hlavy? Pripadne jestli jsou nacate, projevi se to nejak behem roku (nez vyprsi zaruka)? Dikec
|
|
02.08.2010 19:32 -
Re: Propalene pisty?
|
2351518
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Nedávno jsem mluvil s jedním automechanikem za kterým jsem jezdíval a ten měl na koukání na písty něco jak maj doktoři na čumění do střev a aludku ... do válců to strkal přes ďouru po svíčkách , respektive havičích .
Nedávno jsem mluvil s jedním automechanikem za kterým jsem jezdíval a ten měl na koukání na písty něco jak maj doktoři na čumění do střev a aludku ... do válců to strkal přes ďouru po svíčkách , respektive havičích .
|
|
02.08.2010 19:41 -
Re: Propalene pisty?
|
2351520
|
|
tief
|
|
|
Pist bude docela nacaty si myslim - inak nie vzdy sa da pouzit endoskop a mrknut dovnutra, napriklad napecene piestne kruzky vidiet nebude ... ale za pokus to stoji ...
Pist bude docela nacaty si myslim - inak nie vzdy sa da pouzit endoskop a mrknut dovnutra, napriklad napecene piestne kruzky vidiet nebude ... ale za pokus to stoji ...
|
|
02.08.2010 20:15 -
Re: Propalene pisty?
|
2351524
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Dik moc, ten endoskop je super napad! Myslim ze jestli bude pist nacaty, tak to pujde odvrchu a mohlo by to byt videt. Hned rano jim zavolam at to omrknou, jeste nez namontuji zpatky vstrikovace...
Dik moc, ten endoskop je super napad! Myslim ze jestli bude pist nacaty, tak to pujde odvrchu a mohlo by to byt videt. Hned rano jim zavolam at to omrknou, jeste nez namontuji zpatky vstrikovace...
|
|
02.08.2010 21:50 -
Re: Propalene pisty?
|
2351534
|
|
tief
|
|
|
.link.
Cenu za tuhle hracku je lepsi nevedet
http://www.olympus-ims.com/cs/fiberscope/if6pd4/
Cenu za tuhle hracku je lepsi nevedet ;)
|
|
02.08.2010 23:01 -
Re: Propalene pisty?
|
2351546
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
.link.
cena je docela v pohodě... ale asi fakt takovou věc mít nebudou. no za zeptání nic nedám
http://www.ahprofi.cz/endoskop-endoskop
cena je docela v pohodě... ale asi fakt takovou věc mít nebudou. no za zeptání nic nedám
|
|
03.08.2010 00:22 -
Re: Propalene pisty?
|
2351548
|
|
tief
|
|
|
njn, to je jina cenova a rozmerova kategorie , ale jinak pravda
njn, to je jina cenova a rozmerova kategorie :), ale jinak pravda
|
|
03.08.2010 08:37 -
Re: Propalene pisty?
|
2351553
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
vsak jo, ale pro zbeznou kontrolu by to stacilo...
ale je to jak jsem cekal-endoskop nemaji, nebo se jim jenom nechce ty pisty kontrolovat. pry jim nic nebude... nezbyva nez verit
vsak jo, ale pro zbeznou kontrolu by to stacilo...
ale je to jak jsem cekal-endoskop nemaji, nebo se jim jenom nechce ty pisty kontrolovat. pry jim nic nebude... nezbyva nez verit :nevim
|
|
03.08.2010 09:00 -
Re: Propalene pisty?
|
2351554
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zmen servis
ne protoze nemaji endoskop ale protoze ".. je to dobry"
zmen servis
ne protoze nemaji endoskop ale protoze ".. je to dobry"
|
|
03.08.2010 09:17 -
Re: Propalene pisty?
|
2351555
|
|
tief
|
|
|
Docela bych trval na kontrole pistu ... oni ti sku*i auto a teraz sa snazia vyhnut dalsim potencialnym nakladom na opravu ...
Docela bych trval na kontrole pistu ... oni ti sku*i auto a teraz sa snazia vyhnut dalsim potencialnym nakladom na opravu ...
|
|
03.08.2010 10:32 -
Re: Propalene pisty?
|
2351560
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
to se snadno rekne.... kdyz to hodne zestrucnim: v zime se z neznamyho duvodu pridrel ventil. zlehka klepal, ale zhorsovalo se to pomalu, ani jsem tomu neprikladal pozornost. proste naftak v zime klepe.. az za pul roku, v kvetnu na dalnici, ztrata vykonu. to me bylo jasny, ze uz je to vazny, takze znackovej servis. se soukromnikama mam totiz zatim jen tu nejhorsi zkusenost-jejich opravy jsem musel po tydnu znovu dodelavat sam... a sverit jim opravu motoru, na to jsem nemel odvahu.
znackovej servis se k tomu stavel docela priznive (az na cenu). diagnoza byla ten zlomeny ventil, pomlaceny pist, hlava, turbo. za 14dni vedeli kolik bude oprava ceho stat. pry se musi udelat i vybrus+vsechny pisty novy, protoze valce maji trosku ovalitu a vymenit jen ten jeden pist, tak by si nesedl. ale neni to nic svetobornyho, za 14dni bude auto jezdit. ok, co jinyho. kdyz jsem chtel mit zaruku, musel jsem menit co mi doporucili. turbo jsem sehnal sam repasovany.
za dalsich 14dni melo byt hotovo (cca konec cervna). delali zkusebni jizdu a den pred predanim mi volali, ze je problem a musi to poresit pres pojistovnu. za dalsi tyden bylo jasno-zadreli to na klice. tudiz nova klika, salky, nevim co vsechno, platila jim to pojistovna. duvod nevim, pry melo ojnicni lozisko o 0,05 vetsi vuli nez ma mit, utekl tama tlak a hlavni loziska se zadrely... opet ubehly 3 tydny, zkusebni jizda, a nefunguje regulace turba, at ho jdu reklamovat. a jak uz jsem psal nahore, turbo vydrene, vypalene lopatky. dali tam ten kleply vstrikovac...
oni tvrdi, ze auto je v poradku, jak novy, vymeneny kde co. aby taky ne za takovy penize. a navic polovinu veci co menili, tak znicili sami. na pristup k zakaznikovi si stezovat nemuzu, nabidli mi i nahradi auto zadarmo... dobry az na to, ze vubec nemam jistotu v jakym stavu to auto je. jestli jsou nacaty ty pisty, egr ventil (nevim jak zvlada ty teploty, pri kterych uhorivalo turbo...), jestli neni motor zas pridrenej.
at jim reknu cokoliv, je to v poradku. ani ty vstriky nechteli kontrolovat, pry to bych mel diru v pistu. ted se ukazalo, ze spatne byly, ale dira v pistu najednou nehrozi...
netusim jak to resit. jedine asi ten rok co to bude v zaruce to nesetrit, at jestli je neco nacaty, tak se vy.... co nejdriv
to se snadno rekne.... kdyz to hodne zestrucnim: v zime se z neznamyho duvodu pridrel ventil. zlehka klepal, ale zhorsovalo se to pomalu, ani jsem tomu neprikladal pozornost. proste naftak v zime klepe.. az za pul roku, v kvetnu na dalnici, ztrata vykonu. to me bylo jasny, ze uz je to vazny, takze znackovej servis. se soukromnikama mam totiz zatim jen tu nejhorsi zkusenost-jejich opravy jsem musel po tydnu znovu dodelavat sam... a sverit jim opravu motoru, na to jsem nemel odvahu.
znackovej servis se k tomu stavel docela priznive (az na cenu). diagnoza byla ten zlomeny ventil, pomlaceny pist, hlava, turbo. za 14dni vedeli kolik bude oprava ceho stat. pry se musi udelat i vybrus+vsechny pisty novy, protoze valce maji trosku ovalitu a vymenit jen ten jeden pist, tak by si nesedl. ale neni to nic svetobornyho, za 14dni bude auto jezdit. ok, co jinyho. kdyz jsem chtel mit zaruku, musel jsem menit co mi doporucili. turbo jsem sehnal sam repasovany.
za dalsich 14dni melo byt hotovo (cca konec cervna). delali zkusebni jizdu a den pred predanim mi volali, ze je problem a musi to poresit pres pojistovnu. za dalsi tyden bylo jasno-zadreli to na klice. tudiz nova klika, salky, nevim co vsechno, platila jim to pojistovna. duvod nevim, pry melo ojnicni lozisko o 0,05 vetsi vuli nez ma mit, utekl tama tlak a hlavni loziska se zadrely... opet ubehly 3 tydny, zkusebni jizda, a nefunguje regulace turba, at ho jdu reklamovat. a jak uz jsem psal nahore, turbo vydrene, vypalene lopatky. dali tam ten kleply vstrikovac...
oni tvrdi, ze auto je v poradku, jak novy, vymeneny kde co. aby taky ne za takovy penize. a navic polovinu veci co menili, tak znicili sami. na pristup k zakaznikovi si stezovat nemuzu, nabidli mi i nahradi auto zadarmo... dobry az na to, ze vubec nemam jistotu v jakym stavu to auto je. jestli jsou nacaty ty pisty, egr ventil (nevim jak zvlada ty teploty, pri kterych uhorivalo turbo...), jestli neni motor zas pridrenej.
at jim reknu cokoliv, je to v poradku. ani ty vstriky nechteli kontrolovat, pry to bych mel diru v pistu. ted se ukazalo, ze spatne byly, ale dira v pistu najednou nehrozi...
netusim jak to resit. jedine asi ten rok co to bude v zaruce to nesetrit, at jestli je neco nacaty, tak se vy.... co nejdriv
|
|
12.08.2010 21:12 -
Re: Propalene pisty?
|
2352782
|
|
peta
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 24 |
|
|
Ahoj,
něco podobného se stalo u nás v servisu - i kdy ne zcela naí vinou. Auto odjelo po servisní prohlídce OK, po několika km "vylezla" těsníci gumička z olej. filtru. Chlap nedbal nic na kontrolku mazání (sám v mailu přiznal, kdy se rozsvítila - podle něj to byla kontrolka mnoství oleje - a jak dlouho jetě jel, ne to zadřel). Výsledek - klika, jedna ojnice+píst, vačková hřídel,... oprava cca 50tis. Mohli jsme jít do sporu, asi bychom to vyhráli, chlap dělal dost dusno a je celkem zbytečné nechat se někde vláčet a kazit renome servisu. Ve jsme udělali dle nejlepího svědomí, přesto si chlap po opravě nechal auto zapečetit a pozval soudního znalce, protoe chtěl vědět, zda tato závada a následná oprava nějak neovlivnila zásadním způsobem vlastnosti a ivotnost motoru. Kdy to znalec prohlédl, tak sám prohlásil, e některé díly nebylo ani nutné měnit. Já osobně bych si v tvém případě sehnal někoho podobného, stojí to sice peníze ,ale pokud je průběh opravy dostatečně zdokumentovaný a je se o co opřít - stojí to za to. Myslím, e na ůvod poradí bezplatně - řekne svůj názor a doporučí dalí postup. Pokud jsi si jistý, e vina je na straně servisu, neváhal bych, chtěl bych taky mít jistotu, e motor je ok a jetě něco najede.
Také souhlasím s názorem na "garáisty", pokud nemá reference, tak opravy tohoto charakteru bych jim nesvěřil. Je s nimi pak obtínějí rekl. řízení, ve firmě je to větinou snaí a tím více, pokud se jedná o značkový servis. U značkového servisu si lidé stěují i u dovozce a větinou jim jde dovozce na ruku (alespoň u naí značky, nevím jak Citroen). Ale bohuel v servisu dělají také jen lidé-mechanici a vdy záleí, jak se k tomu postaví vedení.
A jetě jedna taková perlička - ono hodně věcí souvisí se vím, a málokdo třeba řeí přidřené či netěsné turbo jinak ne výměnou. Ale málokdo u změří tlak mazání - při porue olej. čerpadla nebo reg. ventilu tlaku oleje je turbo první na řadě, které nií tlak odnese. Je to podobné jako s tím vstřikem - kdy u mám rozhozený motor, tak udělám i vstřiky, jednak to není na kodu a mám jistotu, e ve bude ok.
Ahoj,
něco podobného se stalo u nás v servisu - i kdy ne zcela naí vinou. Auto odjelo po servisní prohlídce OK, po několika km "vylezla" těsníci gumička z olej. filtru. Chlap nedbal nic na kontrolku mazání (sám v mailu přiznal, kdy se rozsvítila - podle něj to byla kontrolka mnoství oleje :-d - a jak dlouho jetě jel, ne to zadřel). Výsledek - klika, jedna ojnice+píst, vačková hřídel,... oprava cca 50tis. Mohli jsme jít do sporu, asi bychom to vyhráli, chlap dělal dost dusno a je celkem zbytečné nechat se někde vláčet a kazit renome servisu. Ve jsme udělali dle nejlepího svědomí, přesto si chlap po opravě nechal auto zapečetit a pozval soudního znalce, protoe chtěl vědět, zda tato závada a následná oprava nějak neovlivnila zásadním způsobem vlastnosti a ivotnost motoru. Kdy to znalec prohlédl, tak sám prohlásil, e některé díly nebylo ani nutné měnit. Já osobně bych si v tvém případě sehnal někoho podobného, stojí to sice peníze ,ale pokud je průběh opravy dostatečně zdokumentovaný a je se o co opřít - stojí to za to. Myslím, e na ůvod poradí bezplatně - řekne svůj názor a doporučí dalí postup. Pokud jsi si jistý, e vina je na straně servisu, neváhal bych, chtěl bych taky mít jistotu, e motor je ok a jetě něco najede.
Také souhlasím s názorem na "garáisty", pokud nemá reference, tak opravy tohoto charakteru bych jim nesvěřil. Je s nimi pak obtínějí rekl. řízení, ve firmě je to větinou snaí a tím více, pokud se jedná o značkový servis. U značkového servisu si lidé stěují i u dovozce a větinou jim jde dovozce na ruku (alespoň u naí značky, nevím jak Citroen). Ale bohuel v servisu dělají také jen lidé-mechanici a vdy záleí, jak se k tomu postaví vedení.
A jetě jedna taková perlička - ono hodně věcí souvisí se vím, a málokdo třeba řeí přidřené či netěsné turbo jinak ne výměnou. Ale málokdo u změří tlak mazání - při porue olej. čerpadla nebo reg. ventilu tlaku oleje je turbo první na řadě, které nií tlak odnese. Je to podobné jako s tím vstřikem - kdy u mám rozhozený motor, tak udělám i vstřiky, jednak to není na kodu a mám jistotu, e ve bude ok.
|
|
12.08.2010 23:56 -
Re: Propalene pisty?
|
2352802
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
No puvodne uz jsem to videl na toho soudniho znalce... Kdyby to cele jeste nepokracovalo.
Servisu se totiz jeste povedlo ucpat fap. Na 99% tim spatnym vstrikovacem. A ucpany byl totalne, nepomohlo proplachovani, regenerovat nesel...tak pry poridit za 20tisic novy. To uz na me bylo moc.
Jeste ten den jsem zavolal do Citroenu do Prahy, popsal jim situaci, vyzadali si ode me popis cele opravy a dokumentaci... Oni pak druhy den kontaktovali servis a vyzadali si jejich vyjadreni. A treti den mi volal vedouci servisu kvuli osobni schuzce. Velice se omlouval, uznal chybu a nabidl reseni: novy FAP zaplati servis a daji i zaruku na kompletni motor. Puvodne totiz chteli rucit jen za opravovane veci, ale kdyz se jim to tak sypalo pod rukama... A jeste pokud by se ted s motorem neco zasadniho stalo, tak mam slibene reseni uz ne opravou, ale novym motorem.
Takze nakonec to snad dobre dopadne...uvidime pristi tyden a v pristich letech
No puvodne uz jsem to videl na toho soudniho znalce... Kdyby to cele jeste nepokracovalo.
Servisu se totiz jeste povedlo ucpat fap. Na 99% tim spatnym vstrikovacem. A ucpany byl totalne, nepomohlo proplachovani, regenerovat nesel...tak pry poridit za 20tisic novy. To uz na me bylo moc.
Jeste ten den jsem zavolal do Citroenu do Prahy, popsal jim situaci, vyzadali si ode me popis cele opravy a dokumentaci... Oni pak druhy den kontaktovali servis a vyzadali si jejich vyjadreni. A treti den mi volal vedouci servisu kvuli osobni schuzce. Velice se omlouval, uznal chybu a nabidl reseni: novy FAP zaplati servis a daji i zaruku na kompletni motor. Puvodne totiz chteli rucit jen za opravovane veci, ale kdyz se jim to tak sypalo pod rukama... A jeste pokud by se ted s motorem neco zasadniho stalo, tak mam slibene reseni uz ne opravou, ale novym motorem.
Takze nakonec to snad dobre dopadne...uvidime pristi tyden a v pristich letech:-)
|
|
13.08.2010 00:58 -
Re: Propalene pisty?
|
2352803
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Nějaký drahý FAP - doporučená cena od Citroenu za repasovaný je 12740,- (19600,- je za úplně nový)
A zajímalo by mě, čím ho mohli ucpat, e ho nedokázali vyčistit - jedině sazemi a ty tlaková voda vyhnat dokáe.
Ale kdy to tak dobře dopadlo...
Nějaký drahý FAP - doporučená cena od Citroenu za repasovaný je 12740,- (19600,- je za úplně nový)
A zajímalo by mě, čím ho mohli ucpat, e ho nedokázali vyčistit - jedině sazemi a ty tlaková voda vyhnat dokáe.
Ale kdy to tak dobře dopadlo... :-d
|
|
| |
|
|