| | |
06.05.2010 15:01 -
Přiduený zvuk motoru
|
2344223
|
|
Jary
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Ahoj vichni, mám problém. Hdi 2.2 V nízkých otáčkách se ozývá z motoru přiduený zvuk kdy lehce přidávám plyn. Zároveň mi někde u levého kolena cvaká relátko. Kdy přidám cvakne, kdy uberu tak odcvakne. Na výkon to zřejmě vliv nemá. Tento jev je nepravidelný, dělá to jen někdy. Po delí době, kdy zastavím cítím smrad. Co to můe být? Díky za radu.
Ahoj vichni, mám problém. Hdi 2.2 V nízkých otáčkách se ozývá z motoru přiduený zvuk kdy lehce přidávám plyn. Zároveň mi někde u levého kolena cvaká relátko. Kdy přidám cvakne, kdy uberu tak odcvakne. Na výkon to zřejmě vliv nemá. Tento jev je nepravidelný, dělá to jen někdy. Po delí době, kdy zastavím cítím smrad. Co to můe být? Díky za radu.
|
|
06.05.2010 21:05 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344246
|
|
jruze
|
|
|
Jaký smrad? Předpokládám e jako umnělou hmotu nebo izolaci - no asi bych hned navtívil elektrikáře s diagnostikou ne ti vyhoří elektrika nebo celé auto.(nechci strait - je to jen můj názor) Zřejmně je tam nějaký přechoďák a tím se to hřeje a potom smrdí - no a u levé nohy má BSI(jen ta stojí kolem 16000,- el. svazek mám za to také tak) asi bych to nechal zkontrolovat ne můe být pozdě.Dokavaď se z toho nekouří a nejdou z toho plamínky tak nějaký vyhřátý konektor nemusí být problém. A hláky ádně?
Jaký smrad? Předpokládám e jako umnělou hmotu nebo izolaci - no asi bych hned navtívil elektrikáře s diagnostikou ne ti vyhoří elektrika nebo celé auto.(nechci strait - je to jen můj názor) Zřejmně je tam nějaký přechoďák a tím se to hřeje a potom smrdí - no a u levé nohy má BSI(jen ta stojí kolem 16000,- el. svazek mám za to také tak) asi bych to nechal zkontrolovat ne můe být pozdě.Dokavaď se z toho nekouří a nejdou z toho plamínky tak nějaký vyhřátý konektor nemusí být problém. A hláky ádně?
|
|
06.05.2010 21:24 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344258
|
|
Jary
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Asi jsem se patně vyjádřil. Elektrika to není. Ten smrad jde od motoru jako spálený olej. Nehlásí to ádné závady. popíu to jinak. Jestli zná motorovou brzdu u autobusu nebo nákl. auta. Jako kdyby byla zavřená klapka výfuku - takový zvuk to je. Dělá to kdy jedu pomalu a lehce přilápnu plyn. Kdy jsou otáčky vyí tak to pochopitelně slyet není. Jó mám automat. Na diagnostiku zajedu to je jasný. Chtěl jsem vědět jestli někdo nemá zkuenost.
Asi jsem se patně vyjádřil. Elektrika to není. Ten smrad jde od motoru jako spálený olej. Nehlásí to ádné závady. popíu to jinak. Jestli zná motorovou brzdu u autobusu nebo nákl. auta. Jako kdyby byla zavřená klapka výfuku - takový zvuk to je. Dělá to kdy jedu pomalu a lehce přilápnu plyn. Kdy jsou otáčky vyí tak to pochopitelně slyet není. Jó mám automat. Na diagnostiku zajedu to je jasný. Chtěl jsem vědět jestli někdo nemá zkuenost.
|
|
07.05.2010 06:45 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344275
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Hmm tak mě napadá, má 2,2 HDi, dělá ti to jen někdy... třeba 1x za 800 km třeba ? Ten zvuk nemůe souviset třeba s procesem regenerace FAPu ? Tak si to myslím... při regeneraci se občas spínají některé dalí spotřebiče, aby se docílilo zatíení motoru a následně větí teplota pro spalování sazí ve filtru pevných částic. Kdy ti to začne zase dělat podívej se co ti ukazuje "ručička" voltmetru... vdy ti ukazuje spíe směrem do prva...tedy dobíjí. Při regeneraci FAPu pak klesá na prostřední část rozsahu stupnice, nebo dokonce občas klesne směrem do leva. Pozor neklesne k červenému poli, je pořád v mezích dobíjení.
To co popisuje si myslím by mohlo souviset s regenerací filtru pevných částic.
Hmm tak mě napadá, má 2,2 HDi, dělá ti to jen někdy... třeba 1x za 800 km třeba ? Ten zvuk nemůe souviset třeba s procesem regenerace FAPu ? Tak si to myslím... při regeneraci se občas spínají některé dalí spotřebiče, aby se docílilo zatíení motoru a následně větí teplota pro spalování sazí ve filtru pevných částic. Kdy ti to začne zase dělat podívej se co ti ukazuje "ručička" voltmetru... vdy ti ukazuje spíe směrem do prva...tedy dobíjí. Při regeneraci FAPu pak klesá na prostřední část rozsahu stupnice, nebo dokonce občas klesne směrem do leva. Pozor neklesne k červenému poli, je pořád v mezích dobíjení.
To co popisuje si myslím by mohlo souviset s regenerací filtru pevných částic.
|
|
07.05.2010 08:25 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344278
|
|
Jary
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Ten interval 1x800km by zhruba souhlasil. Tak FAP, hm. Mohlo by to být ono, díky za podnět. Pro jistotu zkusím diagnostiku. Moná zkusit vyčistit?, uvidím dám vědět,díky.
Ten interval 1x800km by zhruba souhlasil. Tak FAP, hm. Mohlo by to být ono, díky za podnět. Pro jistotu zkusím diagnostiku. Moná zkusit vyčistit?, uvidím dám vědět,díky.
|
|
07.05.2010 13:02 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344291
|
|
Jary
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Přesně, voltmetr nemám. Zajedu na diagnostiku a uvidím. Díky
Přesně, voltmetr nemám. Zajedu na diagnostiku a uvidím. Díky
|
|
09.05.2010 16:38 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344341
|
|
jumep
|
|
|
Presne ako sa pisalo, este popis ako jazdis, kratke alebo dlhe trasy?
S regeneraciou fapu je to takto
1. regeneracia sa spusta az pri nejakej zatazi motora a rychlosti atd.
2. v istych pripadoch to pocut (tak ako to zhruba popisujes), filter pri regeneracii dosahuje +- 500 stupnov - teda odtial by som hladal smrad
3. pokial sa regeneracia prerusi (preto sa pytam na kratke trasy), opakuje sa pri prvej moznej chvili, ak sa zasa nedokonci, zasa sa to opakuje pri dalsej moznej chvili, ked sa to nepodari o5, zopnu sa spotrebice aby bola vyssia zataz motora a ten sa skor zohrial, ak sa aj toto prerusi niekolko krat nasleduje hlaska unblock diesel filter (spotrebice = urcite vyhrievanie okna + zrkadiel a podobne vysokoodberove veci)
pre toto je aj zbytonce zvysena spotreba atd. ak to zacujes je najjednoduchsie ist sa previezt nejakych 20km mimo mesto
Presne ako sa pisalo, este popis ako jazdis, kratke alebo dlhe trasy?
S regeneraciou fapu je to takto
1. regeneracia sa spusta az pri nejakej zatazi motora a rychlosti atd.
2. v istych pripadoch to pocut (tak ako to zhruba popisujes), filter pri regeneracii dosahuje +- 500 stupnov - teda odtial by som hladal smrad
3. pokial sa regeneracia prerusi (preto sa pytam na kratke trasy), opakuje sa pri prvej moznej chvili, ak sa zasa nedokonci, zasa sa to opakuje pri dalsej moznej chvili, ked sa to nepodari o5, zopnu sa spotrebice aby bola vyssia zataz motora a ten sa skor zohrial, ak sa aj toto prerusi niekolko krat nasleduje hlaska unblock diesel filter (spotrebice = urcite vyhrievanie okna + zrkadiel a podobne vysokoodberove veci)
pre toto je aj zbytonce zvysena spotreba atd. ak to zacujes je najjednoduchsie ist sa previezt nejakych 20km mimo mesto
|
|
09.05.2010 21:35 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344390
|
|
Zz1
|
|
|
Jj,regenerace FAPu je cítit.Hlavně po zastavení.A od předního kola jde ár,e by se dalo buřty opékat.
Regenerace se dá myslím taky poznat podle toho,e kdy jede z kopce bez plynu a brzdí motorem,tak okamitá spotřeba neklesne na nulu,ale drí se okolo 2-3 litrů.
Jj,regenerace FAPu je cítit.Hlavně po zastavení.A od předního kola jde ár,e by se dalo buřty opékat.
Regenerace se dá myslím taky poznat podle toho,e kdy jede z kopce bez plynu a brzdí motorem,tak okamitá spotřeba neklesne na nulu,ale drí se okolo 2-3 litrů.
|
|
10.05.2010 09:35 -
Re: Přiduený zvuk motoru
|
2344448
|
|
Jary
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Přesně jak popisuje jumep. Jezdím kratí trasy a dost citlivě protoe vozím malého synka. A přesto e jezdím pomalu tak spotřeba je vysoká. Budu se muset jednou svézt pořádně.
A jak píe Zz1 je to cítit po zastavení a od předního kola jde ár.
Myslím e je vyřeeno, díky vem.
Přesně jak popisuje jumep. Jezdím kratí trasy a dost citlivě protoe vozím malého synka. A přesto e jezdím pomalu tak spotřeba je vysoká. Budu se muset jednou svézt pořádně.
A jak píe Zz1 je to cítit po zastavení a od předního kola jde ár.
Myslím e je vyřeeno, díky vem.
|
|
| |
|
|