01.02.2010 01:45 -
Zimní nostalgie
|
1803446
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Nyní trvají mrazy několik týdnů, tak jsem si vzpomněl, jak taková situace vypadala před 20 lety. Rudé právo psalo o BSP jezdící po Praze s akumulátorovými vozíky, kterými obětavě pomáhala nastartovat těch pár ílenců, kteří se o to pokusili. Uvést do provozu vozový park se nedařilo ani velkým firmám, podnikatelé neexistovali a víkendoví řidiči to vzdali.
Nyní, kdy někdo nastartuje při -15 a na třetí pokus, tak tady zakládá vlákno (nic proti tomu) s váným problémem. Tu zásadní změnu vidím asi v tom, e motory mají počítačem řízený vstřik. Palivová soustava s čerpadlem v nádri je trvale natlakovaná a ke vstřikovačům. Výrazně lepí akumulátory. O ty dřívějí se muselo pečovat, co dělal vzorně málokdo, take nikdy neměly ani těch nominálních 37Ah. Regulace dobíjení byla zoufalá.
No ale nyní otočit klíčkem a odjet - to je nuda a je to nesportovní
Nyní trvají mrazy několik týdnů, tak jsem si vzpomněl, jak taková situace vypadala před 20 lety. Rudé právo psalo o BSP jezdící po Praze s akumulátorovými vozíky, kterými obětavě pomáhala nastartovat těch pár ílenců, kteří se o to pokusili. Uvést do provozu vozový park se nedařilo ani velkým firmám, podnikatelé neexistovali a víkendoví řidiči to vzdali.
Nyní, kdy někdo nastartuje při -15 a na třetí pokus, tak tady zakládá vlákno (nic proti tomu) s váným problémem. Tu zásadní změnu vidím asi v tom, e motory mají počítačem řízený vstřik. Palivová soustava s čerpadlem v nádri je trvale natlakovaná a ke vstřikovačům. Výrazně lepí akumulátory. O ty dřívějí se muselo pečovat, co dělal vzorně málokdo, take nikdy neměly ani těch nominálních 37Ah. Regulace dobíjení byla zoufalá.
No ale nyní otočit klíčkem a odjet - to je nuda a je to nesportovní :-)
|
|
01.02.2010 07:37 -
Re: Zimní nostalgie
|
1803454
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
Pravdu má člověče. Znal jsem člověka co nosil baterku kadý den do bytu k radiátoru, aby následující ráno jí nesl zpátky do igulíku a zmrzlíma rukama jí dával pod kapotu. Je fakt e technika je nesrovnatelná, ikdy někdy se mi po tom stýská. Kdy se auto zastavilo tak závada se dala jednodue odhalit a kadej ji mohl jednodue nebo levně odstranit. Naopak jízdní komfort dneních aut bych u asi neměnil
Pravdu má člověče. Znal jsem člověka co nosil baterku kadý den do bytu k radiátoru, aby následující ráno jí nesl zpátky do igulíku a zmrzlíma rukama jí dával pod kapotu. Je fakt e technika je nesrovnatelná, ikdy někdy se mi po tom stýská. Kdy se auto zastavilo tak závada se dala jednodue odhalit a kadej ji mohl jednodue nebo levně odstranit. Naopak jízdní komfort dneních aut bych u asi neměnil:palec
|
|
| |