| | |
30.07.2008 22:00 -
LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168971
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Pomohol som nasemu kolegovi Nyo-vi zalozit novu temu vid dolu.
Mam C5 na LPG.Prostor v kufru je ohromny,ale rezerva ktera je vyjmuta ze sveho mista(LPG nadrz),mi jej logicky ubira.Kolo navic neni nikterak male.Chtel bych jen vedet,jestli nemate zkusenosti z vyjmutim rezervy z technickeho prukazu?Tuhle volbu jsem pochopitelne dlouze zvazoval a pro urcite lidi se to rovna silenstvi,ale ja mam duvody zrejme.Nejcasteji se pohybuji v dosahu vsech svych pratel,kteri by mi v nouzi pomohli a navic s sebou stale vozim osvedceny spray na pichla kola.Samozrejme na dalkove trasy pojede rezerva s nami,ale v mistech,kde se pohybuji nejcasteji,mit strach proste nemusim.Dekuji za odpoved.
Nyo
Pomohol som nasemu kolegovi Nyo-vi zalozit novu temu :-) vid dolu.
Mam C5 na LPG.Prostor v kufru je ohromny,ale rezerva ktera je vyjmuta ze sveho mista(LPG nadrz),mi jej logicky ubira.Kolo navic neni nikterak male.Chtel bych jen vedet,jestli nemate zkusenosti z vyjmutim rezervy z technickeho prukazu?Tuhle volbu jsem pochopitelne dlouze zvazoval a pro urcite lidi se to rovna silenstvi,ale ja mam duvody zrejme.Nejcasteji se pohybuji v dosahu vsech svych pratel,kteri by mi v nouzi pomohli a navic s sebou stale vozim osvedceny spray na pichla kola.Samozrejme na dalkove trasy pojede rezerva s nami,ale v mistech,kde se pohybuji nejcasteji,mit strach proste nemusim.Dekuji za odpoved.
Nyo
|
|
30.07.2008 22:27 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168972
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Moje predchadzajuce auto bolo na LPG s diskovou nadrzou. Nastastie rezervné koleso bolo len dojazdové (polovicka objemu z plnohodnotneho) ale aj tak mi obcas zavadzalo, napriek tomu som ho vzdy poctivo vozil v aute (vozil a za 4roky nikdy nepouzil). Prave z tychto dovodou som kupil dieselove auto (ekonomika ako s LPG a prazdny kufor), takze to uz mam vyresene
No ja ti uz asi neporadim ale snad by mohol tief, Darja a sservis. Oni jazdia LPG.
Moje predchadzajuce auto bolo na LPG s diskovou nadrzou. Nastastie rezervné koleso bolo len dojazdové (polovicka objemu z plnohodnotneho) ale aj tak mi obcas zavadzalo, napriek tomu som ho vzdy poctivo vozil v aute (vozil a za 4roky nikdy nepouzil). Prave z tychto dovodou som kupil dieselove auto (ekonomika ako s LPG a prazdny kufor), takze to uz mam vyresene :-)
No ja ti uz asi neporadim ale snad by mohol tief, Darja a sservis. Oni jazdia LPG.
|
|
30.07.2008 22:59 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168973
|
|
tief
|
|
|
Ja moc neporadim, rezervu mam stale v kufri v kozenom obale pripevnenu na stranu. C5 ma nastastie velky kufor takze to nepocitujem ako nejaku velku ujmu.
Mas viacmenej dve moznosti, dojazdove kolo alebo sprej na opravu dusi, ak mas v pneu cidla na meranie tlaku asi by som ten sprej neskusal, kto vie co to s tym spravi.
Ako to je z hladiska zakona netusim
igok: lpg je z hladiska ceny za 1km o nieco lepsie ako diesel
Ja moc neporadim, rezervu mam stale v kufri v kozenom obale pripevnenu na stranu. C5 ma nastastie velky kufor takze to nepocitujem ako nejaku velku ujmu.
Mas viacmenej dve moznosti, dojazdove kolo alebo sprej na opravu dusi, ak mas v pneu cidla na meranie tlaku asi by som ten sprej neskusal, kto vie co to s tym spravi.
Ako to je z hladiska zakona netusim :-)
igok: lpg je z hladiska ceny za 1km o nieco lepsie ako diesel :-P
|
|
31.07.2008 05:52 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168974
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
tief: na to som uz prisiel, hned ako asi pred msiacom oslobodoli LPG od spotrebnej dane a cena isla z 22 na 16.50 sk .
Ja si to vsak kompezujem lacnejsou naftou za 33sk/l
tief: na to som uz prisiel, hned ako asi pred msiacom oslobodoli LPG od spotrebnej dane a cena isla z 22 na 16.50 sk :-(.
Ja si to vsak kompezujem lacnejsou naftou za 33sk/l :-)
|
|
31.07.2008 15:26 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168975
|
|
Darja
|
|
|
Co se tehle veci tyka, je lepsi mit auto "samostatne", nez byt zavisly na pomoci druhych. Co treba kdyz kamarad, co bude mit rezervu pro tebe, bude neco "slavit" a nebude schopny ridit, popripadne bude nemocny.
Nemluve o tom, ze ti nikdo nevyskrtne rezervu z TP (pokud se nezmeni silnicni zakon a nebo se z tvoji c5 nestane autobus a nebo vuz pozarniku), snazila bych se spis usilovat o zapsani dojezdovky (musi byt samozrejme schvalena vyrobcem)..
A zde podklady pro uvahy:
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(K § 76 odst. 1 zákona)
......
e)náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v dráku zajiujícím, e síla při snímání kola z dráku nebo vkládání do dráku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle pouito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo pouitelné pro vechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro vechny rozměry.
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena vechna kola pneumatikami zvlátní konstrukce umoňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1 a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontání opravu pokozené pneumatiky umoňující nouzové dojetí,
b) městské autobusy, zásahové poární automobily a komunální vozidla, která jsou provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních slueb svého provozovatele.
(3) Pro vozidla kategorie T platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmene e), pro vozidla kategorie SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.
(4) Přívěsy a návěsy s výjimkou vozidel kategorií O1 a OT1 a poárních přívěsů
Co se tehle veci tyka, je lepsi mit auto "samostatne", nez byt zavisly na pomoci druhych. Co treba kdyz kamarad, co bude mit rezervu pro tebe, bude neco "slavit" a nebude schopny ridit, popripadne bude nemocny.
Nemluve o tom, ze ti nikdo nevyskrtne rezervu z TP (pokud se nezmeni silnicni zakon a nebo se z tvoji c5 nestane autobus a nebo vuz pozarniku), snazila bych se spis usilovat o zapsani dojezdovky (musi byt samozrejme schvalena vyrobcem)..
A zde podklady pro uvahy:
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(K § 76 odst. 1 zákona)
......
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v dráku zajiujícím, e síla při snímání kola z dráku nebo vkládání do dráku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle pouito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo pouitelné pro vechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro vechny rozměry.
(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena vechna kola pneumatikami zvlátní konstrukce umoňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1 a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontání opravu pokozené pneumatiky umoňující nouzové dojetí,
b) městské autobusy, zásahové poární automobily a komunální vozidla, která jsou provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních slueb svého provozovatele.
(3) Pro vozidla kategorie T platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmene e), pro vozidla kategorie SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.
(4) Přívěsy a návěsy s výjimkou vozidel kategorií O1 a OT1 a poárních přívěsů
|
|
31.07.2008 20:30 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168976
|
|
Nyo
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Dekuji za vycerpavajici odpovedi. S tou rezervou jsem reagoval jen na to,ze kdyz jsem kupoval tohle auto,narazil jsem na par inzeratu,kde vyzdvihovali vyjmuti z TP,prave ve spojeni s LPG. Zdalo se mi to jen jako prijemna alternativa v urcitych momentech ji proste nemit v kufru. Pak mi tedy zustava otazkou,jak to dokazali oni,ale to uz je zrejme vyjmuto primo v Tp te zeme odkud je auto dovezeno.Holt jsme trochu min benevolentnejsi. Dojezdovku zapsanu v Tp mam,ale 125/90 R15,tedy to nejdulezitejsi a to je hloubka na plocho leziciho kola,je totozna.Jen je proste nizssi na vysku,tedy moznost na kolo neco dat,coz jde ted ztezka. A kolo postavit ve smeru jizdy se mi zda divoke,nebot musi byt pevne upoutano,tedy nevim kam bych jej pripevnoval,je tam koncici podbeh a pak kapsa ve stene.Navic se tim vylucuje moznost pouziti roletky na zakryti ulozneho prostoru.
Dekuji za vycerpavajici odpovedi. S tou rezervou jsem reagoval jen na to,ze kdyz jsem kupoval tohle auto,narazil jsem na par inzeratu,kde vyzdvihovali vyjmuti z TP,prave ve spojeni s LPG. Zdalo se mi to jen jako prijemna alternativa v urcitych momentech ji proste nemit v kufru. Pak mi tedy zustava otazkou,jak to dokazali oni,ale to uz je zrejme vyjmuto primo v Tp te zeme odkud je auto dovezeno.Holt jsme trochu min benevolentnejsi. Dojezdovku zapsanu v Tp mam,ale 125/90 R15,tedy to nejdulezitejsi a to je hloubka na plocho leziciho kola,je totozna.Jen je proste nizssi na vysku,tedy moznost na kolo neco dat,coz jde ted ztezka. A kolo postavit ve smeru jizdy se mi zda divoke,nebot musi byt pevne upoutano,tedy nevim kam bych jej pripevnoval,je tam koncici podbeh a pak kapsa ve stene.Navic se tim vylucuje moznost pouziti roletky na zakryti ulozneho prostoru.
|
|
31.07.2008 21:12 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168977
|
|
Darja
|
|
|
Trochu jsem hledala a nasla jsem jen:
"musíte vozit rezervu v kufru - tedy pokud chcete vyhovět platné právní úpravě. "
No, bud risknout problem s policisty nebo zkus nekoho na urade uplatit. Za penize jde vsechno. Taky bych si zkusila popremyslet, ze proste clovek musi nizsim provoznim nakladum neco obetovat - napriklad misto v kufru. A pokud mas v TP dojezdovku, je to fajn, je plossi a tim padem nebude v kufru tolik zabirat. Ja v TP vubec zadnou zminku o rezerve nemam, tudiz ani nevim, smim-li dojezdovku pouzit.
Trochu jsem hledala a nasla jsem jen:
"musíte vozit rezervu v kufru - tedy pokud chcete vyhovět platné právní úpravě. "
No, bud risknout problem s policisty nebo zkus nekoho na urade uplatit. Za penize jde vsechno. Taky bych si zkusila popremyslet, ze proste clovek musi nizsim provoznim nakladum neco obetovat - napriklad misto v kufru. A pokud mas v TP dojezdovku, je to fajn, je plossi a tim padem nebude v kufru tolik zabirat. Ja v TP vubec zadnou zminku o rezerve nemam, tudiz ani nevim, smim-li dojezdovku pouzit.
|
|
31.07.2008 21:21 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168978
|
|
Nyo
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Dojezdovku mam proste opsanou z tech.prukazu z Holandska,tedy zeme puvodu.Mam jeho kopii.Vse smeruje ke zkostnatele birokracii nasich uradu.Ale ja se jim podivam asi na zoubek,neda mi to.(o:
Dojezdovku mam proste opsanou z tech.prukazu z Holandska,tedy zeme puvodu.Mam jeho kopii.Vse smeruje ke zkostnatele birokracii nasich uradu.Ale ja se jim podivam asi na zoubek,neda mi to.(o:
|
|
31.07.2008 21:30 -
Re: LPG - rezervné koleso, čo s tým?
|
168979
|
|
Darja
|
|
|
No, zkus se treba obratit na LPG klub Ceske republiky, tam ti mozna poradi, pokud to nekdo zkousel. Ale me proste prijde vyhozeni rezervy jako pitomost Rupne ti guma o nejaky vycnelek a sprejem si leda budes moci vystrikat telesne dutiny... Ale kdyz ti to misto v kufru za tohle stoji, drzim ti s tim palce, byrokracie v CR je tezky orisek
No, zkus se treba obratit na LPG klub Ceske republiky, tam ti mozna poradi, pokud to nekdo zkousel. Ale me proste prijde vyhozeni rezervy jako pitomost :-) Rupne ti guma o nejaky vycnelek a sprejem si leda budes moci vystrikat telesne dutiny... Ale kdyz ti to misto v kufru za tohle stoji, drzim ti s tim palce, byrokracie v CR je tezky orisek ;-)
|
|
| |
|
|