 | |  |
20.11.2009 19:16 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428275
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
miskod napsal(a): Ci pouzit iny olej...atd
No mě technik po montáži LPG dost vehementně vtloukal do hlavy to, že mám olej, svíčky atd. používat přesně dle pokynu výrobce auta a nedat na fámy a hospodské chytrosti...
Ci pouzit iny olej...atd
No mě technik po montáži LPG dost vehementně vtloukal do hlavy to, že mám olej, svíčky atd. používat přesně dle pokynu výrobce auta a nedat na fámy a hospodské chytrosti...
|
|
20.11.2009 19:55 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428278
|
|
Darja
|
|

|
No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví.
"Pravdou je to, že LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř většinou čistější. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně možnost prodloužení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, že olej ve styku s vyšší produkcí dusíkatých zplodin více „koroduje“, vytváří se zvláštní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odlišný charakter proti klasickému karbonu a velmi těžko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví.
"Pravdou je to, že LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř většinou čistější. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně možnost prodloužení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, že olej ve styku s vyšší produkcí dusíkatých zplodin více „koroduje“, vytváří se zvláštní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odlišný charakter proti klasickému karbonu a velmi těžko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
|
|
21.11.2009 08:18 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428283
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Darja napsal(a): No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví. "Pravdou je to, že LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř většinou čistější. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně možnost prodloužení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, že olej ve styku s vyšší produkcí dusíkatých zplodin více „koroduje“, vytváří se zvláštní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odlišný charakter proti klasickému karbonu a velmi těžko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
Tak zrovna tohle jsem jako hospodskou chytrost nemyslel, to samozřejmě už vím také a nepopíral to ani ten servisák LPG. Ale myslel jsem spíš ta různá laborování s hustotou, přísadama jako různý ekolube atd...
No, to nejsou hospodské chytrosti, o tom, ze LPG znehodnocuje olej se ví. "Pravdou je to, že LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř většinou čistější. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně možnost prodloužení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, že olej ve styku s vyšší produkcí dusíkatých zplodin více „koroduje“, vytváří se zvláštní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odlišný charakter proti klasickému karbonu a velmi těžko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3."
Tak zrovna tohle jsem jako hospodskou chytrost nemyslel, to samozřejmě už vím také a nepopíral to ani ten servisák LPG. Ale myslel jsem spíš ta různá laborování s hustotou, přísadama jako různý ekolube atd...
|
|
21.11.2009 15:47 -
Re: Aky olej do plynaku
|
1428288
|
|
miskod
|
|
|
Co sa tyka typu oleja, je dolezite aby si v prvom rade dodrzal normu udavanu vyrobcom. Teda konkretne pre nase benzinove auta je to SJ/A3.98 res. SJ-EC/A1.98. V manuale k autu mas viskozity od 0W30 az po 15W50.
Podla mna laborovanie zacina az ked prestanes dodrziavat normu udavanu vyrobcom auta.
A z toho co som vystudoval z kadejakych clankov, tak som pochopil ze pri plyne je dolezite pouzivat oleje s minimom popolcekovej zlozky.
Co sa tyka typu oleja, je dolezite aby si v prvom rade dodrzal normu udavanu vyrobcom. Teda konkretne pre nase benzinove auta je to SJ/A3.98 res. SJ-EC/A1.98. V manuale k autu mas viskozity od 0W30 az po 15W50.
Podla mna laborovanie zacina az ked prestanes dodrziavat normu udavanu vyrobcom auta.
A z toho co som vystudoval z kadejakych clankov, tak som pochopil ze pri plyne je dolezite pouzivat oleje s minimom popolcekovej zlozky.
|
|
| |
|
|