| | |
09.06.2014 07:42 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704295
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
Krom toho mám jetě jeden problém - ne s navigací, ale s jazykem displaye mezi budíky. Nastavím angličtinu, vypnu zapalování, odejdu, vrátím se a je tam zpět holandtina (auto je z Holandska). Ostatní parametry to udrí, ale jazyk mi to pořád vrací
Krom toho mám jetě jeden problém - ne s navigací, ale s jazykem displaye mezi budíky. Nastavím angličtinu, vypnu zapalování, odejdu, vrátím se a je tam zpět holandtina (auto je z Holandska). Ostatní parametry to udrí, ale jazyk mi to pořád vrací :(
|
|
09.06.2014 09:52 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704351
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Já mám jiný typ navigace a dále samozřejmě nevím, co soudruhy konstruktéry napadlo za kraviny. Ale obecně není důvod, aby do navigace la informace o rychlosti auta. Vdy naopak navigace si rychlost svého pohybu dovede spočítat o několik řádů přesněji ne počítače auta.
Pro názornost - vezmu si navigaci v mobilu a jdu pěky. Ze dvou bodů vzdálených od sebe přesný časový interval mi ukáe ipkou azimut kam se pohybuji a jakou rychlostí. Jestli přitom já osobně jdu pozadu nebo po hlavě je naprosto ukradené.
K pamatování směru - ano, moje navigace MayWay si pamatuje v jakém směru jsem na dané místo přijel a to i po vypnutí zapalování. Kdy pak nasednu a chci pokračovat, tak ukáe ipku v daném směru. Pokud zadávám úplně nový cíl třeba na parkoviti, tak první hlasový pokyn je "následuj ipku" a a po pár ujetých metrech navigace pochopí, kterým směrem se hýbu a podle toho upřesní pokyny. Take opakuji - kam se hýbu navigace pochopí z výpočtu dvou po sobě následujících bodů a její ukradené, zda auto vůbec nějakou převodovkku má, ostaně vesele to naviguje i na neutrál.
Já mám jiný typ navigace a dále samozřejmě nevím, co soudruhy konstruktéry napadlo za kraviny. Ale obecně není důvod, aby do navigace la informace o rychlosti auta. Vdy naopak navigace si rychlost svého pohybu dovede spočítat o několik řádů přesněji ne počítače auta.
Pro názornost - vezmu si navigaci v mobilu a jdu pěky. Ze dvou bodů vzdálených od sebe přesný časový interval mi ukáe ipkou azimut kam se pohybuji a jakou rychlostí. Jestli přitom já osobně jdu pozadu nebo po hlavě je naprosto ukradené.
K pamatování směru - ano, moje navigace MayWay si pamatuje v jakém směru jsem na dané místo přijel a to i po vypnutí zapalování. Kdy pak nasednu a chci pokračovat, tak ukáe ipku v daném směru. Pokud zadávám úplně nový cíl třeba na parkoviti, tak první hlasový pokyn je "následuj ipku" a a po pár ujetých metrech navigace pochopí, kterým směrem se hýbu a podle toho upřesní pokyny. Take opakuji - kam se hýbu navigace pochopí z výpočtu dvou po sobě následujících bodů a její ukradené, zda auto vůbec nějakou převodovkku má, ostaně vesele to naviguje i na neutrál.
|
|
09.06.2014 10:02 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704352
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
to vilous: to by samozrejme platilo pokud by byl neustale dostatecny signal od potrebneho poctu satelitu, coz je ovsem casto ve mestech, zejmena ve mestech s vysokymi budovami, či v tunelech, obtízne dosazitelné. A tak to vyrobce "zpresnuje" tim, ze naviagci zpristupnuje data o rychlosti ci natoceni volantu.
to vilous: to by samozrejme platilo pokud by byl neustale dostatecny signal od potrebneho poctu satelitu, coz je ovsem casto ve mestech, zejmena ve mestech s vysokymi budovami, či v tunelech, obtízne dosazitelné. A tak to vyrobce "zpresnuje" tim, ze naviagci zpristupnuje data o rychlosti ci natoceni volantu.
|
|
09.06.2014 10:44 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704360
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Díky za vysvětlení, to zní zajímavě. Zkusím si někdy v prázdném tunelu zastavit, zda se zastaví i pohyb ipky. Navigace bez údajů z počítačů auta taky simulují pohyb, ale dělají to z rychlosti při vjezdu nebo z povolené...prostě to dopočítávají. Pokud se ipka v tunelu zastaví, tak se soudruhům konstruktérům musím v duchu omluvit - to není patný nápad a byla by to jedna z mála výhod vestavěné navigace, která je jinak pojetím sto let za opicema. Ale fakt oceňuji stabilitu signálu a čitelnost displeje.
Díky za vysvětlení, to zní zajímavě. Zkusím si někdy v prázdném tunelu zastavit, zda se zastaví i pohyb ipky. Navigace bez údajů z počítačů auta taky simulují pohyb, ale dělají to z rychlosti při vjezdu nebo z povolené...prostě to dopočítávají. Pokud se ipka v tunelu zastaví, tak se soudruhům konstruktérům musím v duchu omluvit - to není patný nápad a byla by to jedna z mála výhod vestavěné navigace, která je jinak pojetím sto let za opicema. Ale fakt oceňuji stabilitu signálu a čitelnost displeje.
|
|
09.06.2014 11:55 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704364
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
Navigace dostává data o rychlosti auta a data s gyroskopu. Na NG4 je servisní menu - setup a pak 1 + 2 + 3 dohromady (doufám, e je to ta správná kombinace), kde se to dá dohledat. Podle těchto dat určuje pohyb v tunelech, podzemních garáích apod. Chápal bych, e si pamatuje aktuální směr i po vypnutí, ale pak by si ho měla dopočítat podle satelitů po rozjezdu. Ta moje to bohuel ani po restartu (1 + 3 + 5) neudělala. Pokud ve čtvrtek s diagnostikou nic nevymyslí, tak zkusím to auto s odpojenou baterií otočit a uvidíme (nedávám tomu moc velkou naději).
Navigace dostává data o rychlosti auta a data s gyroskopu. Na NG4 je servisní menu - setup a pak 1 + 2 + 3 dohromady (doufám, e je to ta správná kombinace), kde se to dá dohledat. Podle těchto dat určuje pohyb v tunelech, podzemních garáích apod. Chápal bych, e si pamatuje aktuální směr i po vypnutí, ale pak by si ho měla dopočítat podle satelitů po rozjezdu. Ta moje to bohuel ani po restartu (1 + 3 + 5) neudělala. Pokud ve čtvrtek s diagnostikou nic nevymyslí, tak zkusím to auto s odpojenou baterií otočit a uvidíme (nedávám tomu moc velkou naději).
|
|
09.06.2014 12:03 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704365
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
STRUCTOR napsal(a): to vilous: to by samozrejme platilo pokud by byl neustale dostatecny signal od potrebneho poctu satelitu, coz je ovsem casto ve mestech, zejmena ve mestech s vysokymi budovami, či v tunelech, obtízne dosazitelné. A tak to vyrobce "zpresnuje" tim, ze naviagci zpristupnuje data o rychlosti ci natoceni volantu.
Teoreticky výborné. Ale pouívám navigaci v telefonu, (rozhodně není spojena s vozidlem), a kdy jedu Strahovským tunelem. tak po cca 60 m mi navigace ukáe 0 satelitů ale přesto podle předchozí rychlosti mi ukazuje, kde jsem. A tak pokud drím stálou rychlost tak se při výjezdu s navigací krásně sejdem. Jinak právě pro města a tunely jsou rozmístňovány pozemní vysílače.
Teoreticky výborné. Ale pouívám navigaci v telefonu, (rozhodně není spojena s vozidlem), a kdy jedu Strahovským tunelem. tak po cca 60 m mi navigace ukáe 0 satelitů ale přesto podle předchozí rychlosti mi ukazuje, kde jsem. A tak pokud drím stálou rychlost tak se při výjezdu s navigací krásně sejdem. Jinak právě pro města a tunely jsou rozmístňovány pozemní vysílače.
|
|
09.06.2014 13:06 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704401
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
zkousel jsi tohle:
hard reset jednotky - tlaciko eject a 15sec drzet stiskle tlacitko hlasitosti
zkousel jsi tohle:
hard reset jednotky - tlaciko eject a 15sec drzet stiskle tlacitko hlasitosti
|
|
09.06.2014 14:43 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704423
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
Nezkouel - kolem oběda jsem nael, e tahle kombinace existuje a jen co dorazím z práce, tak to jdu zkusit.
@vsved - s mobilem právě musí udrovat stejnou rychlost, s vestavěnou navigací ne. Kamarád měl jednou závadu na elektronice na podvozku (na Fiatu) a navigace mu přestala fungovat úplně - pouze stála na místě. Řekl bych, e u vestavěných navigací má signál o rychlosti auta přednost před GPS
Nezkouel - kolem oběda jsem nael, e tahle kombinace existuje a jen co dorazím z práce, tak to jdu zkusit.
@vsved - s mobilem právě musí udrovat stejnou rychlost, s vestavěnou navigací ne. Kamarád měl jednou závadu na elektronice na podvozku (na Fiatu) a navigace mu přestala fungovat úplně - pouze stála na místě. Řekl bych, e u vestavěných navigací má signál o rychlosti auta přednost před GPS :nevim
|
|
09.06.2014 19:10 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704495
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
Reboot proveden, ádná změna
Reboot proveden, ádná změna :(
|
|
10.06.2014 09:03 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704587
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
Tak se s nekym domluv, zkuste prohodit jednotky NG4 a bude jasno kde je pes zakopany (v jednotce nebo v aute). Diag auta zadne anomalie nehlasi?
Tak se s nekym domluv, zkuste prohodit jednotky NG4 a bude jasno kde je pes zakopany (v jednotce nebo v aute). Diag auta zadne anomalie nehlasi?
|
|
10.06.2014 10:47 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704608
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
to vseved: No, jasne, u nás v tunelu (rozumej v cr), ale pokud jsi v zahranici, kde jsou tunely propracovanejsi tj obsahuji odobcky a provoz je hustsi tj nelze udrzovat stalou rychlost, pak i ta navi v mobilu muze tapat. Stejne tak je to s vysokymi domy.....navigace je globalni system, tedy vsude na svete napr i mezi mrakodrapy napr v NY (USA), stejne tak i neprizen pocasi (huste destove mraky ci pisecne boure) mohou snizit signal satelitu, byt treba i jen na kratky okamzik, natolik ze dojde k vypadku navi a poloha nejde urcit. Díky doplnkovym signulum, ktere jsou do navi zasilany, mi funguje origo navi v aute i v podzemnich garazich...coz uznavam ze neni zivotne dulezite, tam se asi neztratim, Ja jen ze je to pro navi pomucka aby fungovala lepe a proto jsou uvedena data navigaci sdileny.
Jinak mam ve voze tv tuner, pro odblok obrazu za jizdy bylo nutne odfiltrovat signal o rychlosti, ktery je navigaci sdilen, cimz doslo vyrazeni navigace z cinnosti. V takovem pripade navi stoji na miste kde dojde k odfiltrovani signalu. Musel jsem to udelat na vypinac, bude jde navi, nebo tv tuner ci dvd.
to vseved: No, jasne, u nás v tunelu (rozumej v cr), ale pokud jsi v zahranici, kde jsou tunely propracovanejsi tj obsahuji odobcky a provoz je hustsi tj nelze udrzovat stalou rychlost, pak i ta navi v mobilu muze tapat. Stejne tak je to s vysokymi domy.....navigace je globalni system, tedy vsude na svete napr i mezi mrakodrapy napr v NY (USA), stejne tak i neprizen pocasi (huste destove mraky ci pisecne boure) mohou snizit signal satelitu, byt treba i jen na kratky okamzik, natolik ze dojde k vypadku navi a poloha nejde urcit. Díky doplnkovym signulum, ktere jsou do navi zasilany, mi funguje origo navi v aute i v podzemnich garazich...coz uznavam ze neni zivotne dulezite, tam se asi neztratim, Ja jen ze je to pro navi pomucka aby fungovala lepe a proto jsou uvedena data navigaci sdileny.
Jinak mam ve voze tv tuner, pro odblok obrazu za jizdy bylo nutne odfiltrovat signal o rychlosti, ktery je navigaci sdilen, cimz doslo vyrazeni navigace z cinnosti. V takovem pripade navi stoji na miste kde dojde k odfiltrovani signalu. Musel jsem to udelat na vypinac, bude jde navi, nebo tv tuner ci dvd.
|
|
10.06.2014 15:28 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704668
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
jeste by jsi mohl vypnout pakrovaciho asistenta a zkusit covnout, jsem to dnes zkousel a sipka zustaal smerem nahoru, ale auto couvalo.
jeste by jsi mohl vypnout pakrovaciho asistenta a zkusit covnout, jsem to dnes zkousel a sipka zustaal smerem nahoru, ale auto couvalo.
|
|
10.06.2014 19:16 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2704706
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
Zkusím zítra/pozítří couvnout, co do bude dělat. Ve čt jedu na dalí diagnostiku do Citroenu, kde se tomu budou snad celý den věnovat (co tam dělali s autem celý den minulý týden mi hlava nebere). V pátek dám vědět, co je nového. Se záměnou NG4 z auta do auta bez diagnostiky to nebude moc slavné - pamatuje si to VIN...
Zkusím zítra/pozítří couvnout, co do bude dělat. Ve čt jedu na dalí diagnostiku do Citroenu, kde se tomu budou snad celý den věnovat (co tam dělali s autem celý den minulý týden mi hlava nebere). V pátek dám vědět, co je nového. Se záměnou NG4 z auta do auta bez diagnostiky to nebude moc slavné - pamatuje si to VIN...
|
|
12.06.2014 00:44 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2705110
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
Pokud navigace na zpátečku zhasne, tak bych nechal neutrál a couval někde z kopce, pokud se navigace otočí , tak tam asi někde ten kompas musí být, - kdy není ádná informace z převodovky - ale otočený.
Edit - Uteklo mi asi deset příspěvků, kdy jsem to psal.
Pokud navigace na zpátečku zhasne, tak bych nechal neutrál a couval někde z kopce, pokud se navigace otočí , tak tam asi někde ten kompas musí být, - kdy není ádná informace z převodovky - ale otočený.
Edit - Uteklo mi asi deset příspěvků, kdy jsem to psal.
|
|
21.06.2014 08:56 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2707470
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
Sedím ted zrovna v aute, cekam na manelku a díval se na výpis logu. U CAN voltage mam 0.0V. To asi nebude správně? Není tu někdo s NG4, kdo by se mohl podívat, kolik V tam ma? Je to v servisnim menu - SETUP a pak 1+2+3...
Sedím ted zrovna v aute, cekam na manelku a díval se na výpis logu. U CAN voltage mam 0.0V. To asi nebude správně? Není tu někdo s NG4, kdo by se mohl podívat, kolik V tam ma? Je to v servisnim menu - SETUP a pak 1+2+3...
|
|
22.06.2014 11:06 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2707829
|
|
matonnn
|
Město: Rugby, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) | Počet příspěvků: 40 |
|
|
bre rano, bol som to pozriet pri nastartovanom aute mam CAN voltage in V 0.0
ak by to nebolo spravne tak ti vypise chybu popripade ti nieco nefunguje, mozno tam ide prud ak nieco zapnes.
no a nemozu byt dve auta z rovnakou chybou - si myslim
bre rano, bol som to pozriet pri nastartovanom aute mam CAN voltage in V 0.0
ak by to nebolo spravne tak ti vypise chybu popripade ti nieco nefunguje, mozno tam ide prud ak nieco zapnes.
no a nemozu byt dve auta z rovnakou chybou - si myslim ;-):-))
Přílohy: 20140622_095743[1].jpg ( 3025244b ) - CAN voltage |
|
22.06.2014 18:01 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2708038
|
|
dpadevet
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 39 |
|
|
To určitě nebudou, obzvlá jestli ti vechno funguje. Koukám, e palubní napětí má o 1V vyí ne já a měl jsem to trochu víc ohřáté, jinak je to úplně stejné. Tak nic, chyba bude jinde... Ve st jedu zkusit ofiko aktualizaci SW, ale nedávám tomu moc naději...
To určitě nebudou, obzvlá jestli ti vechno funguje. Koukám, e palubní napětí má o 1V vyí ne já a měl jsem to trochu víc ohřáté, jinak je to úplně stejné. Tak nic, chyba bude jinde... Ve st jedu zkusit ofiko aktualizaci SW, ale nedávám tomu moc naději...
|
|
23.06.2014 16:23 -
Re: Problémy s NG4 / C5 III
|
2708759
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
CAN voltage 0V je OK, mam to tez. U napeti "head unit" se podivej jestli moc nelita,, ale o volt mene neres, spise tu stabilitu. Jinak jde udelat i pritscreen jednotky primo na kartu. Mozna by ten obrazek otocene sipky vypadal zajimave
CAN voltage 0V je OK, mam to tez. U napeti "head unit" se podivej jestli moc nelita,, ale o volt mene neres, spise tu stabilitu. Jinak jde udelat i pritscreen jednotky primo na kartu. Mozna by ten obrazek otocene sipky vypadal zajimave ;-)
|
|
| |
|
|