Vozy Citroën mohou být vybaveny elektronickým stabilizačním programem ESP. ESP v kritických situacích automaticky cíleně přibrzdí jednotlivá kola a navede vozidlo do správné stopy. Tím Vás vdy dostane do bezpečí. Své vozidlo tak budete mít při různých manévrech ještě pevněji v rukou a nesjedete z vozovky ani v případě, e se před Vámi náhle objeví třeba srnec nebo jiná nečekaná překáka.
Pomocí cílených zásahů do brzdového systému se ESP stará o to, aby chyby, které mohou vést k přetáčivosti nebo nedotáčivosti, byly včas zkorigovány. Pokud by se vozidlo v zatáčce stáčelo, přibrzdí ESP lehce přední kolo, které jede do zatáčky na vnější straně a to ještě dříve, ne by byla zadní část vozu vytlačena směrem ven. Pokud hrozí nedotáčivost, přibrzdí ESP naopak kolo, které vjídí do zatáčky na vnitřní straně a vrátí vozidlo do neutrálního směru.
Tyto zásahy do brzdového systému probíhají bleskově a trvají jen zlomky sekund. Mozkem, který tyto zásahy řídí, je systémový počítač. Ten dostává informace o tom, zda a jak se vozidlo natáčí kolem své svislé osy. Potřebná data zajišují speciální snímače a informace od BSI. Další senzory poskytují počítači jiné důleité údaje: k nim patří senzor úhlu natočení řízení, senzor příčného zrychlení a čtyři senzory kol. Z údajů poskytovaných těmito senzory počítač zjistí, nakolik se skutečnost odchyluje od poadovaného stavu a jako elektronický anděl stráný pak provede potřebné zásahy do brzdového systému. U vozidel Citroen bývá v dosahu řidiče vypínač tohoto zařízení, pro případ e řidič chce nechat řízení vozidla jen na svých schopnostech a bez pomoci elektroniky. Nová generace ESP je vybavena funkcí průběného sušení brzdových kotoučů na mokré vozovce.
| |