ABS zabraňuje zablokování kol při brdění maximální silou. Nedochází k nekontrolovanému klouzání vozidla, naopak lze vůz řídit. Systém elektronického rozdělování brzdné síly provádí regulaci brzdného tlaku mezi předními a zadními koly. Na zadní nápravě je tak umoněn maximální brzdný výkon, ani by se riskovalo přebrzdění a v důsledku toho vybočení zádi vozidla.
Systém ABS spolehlivě zabraňuje zablokování kol při intenzivním brdění. Dokud se kola nezablokují, mohou vedle brzdných sil přenášet také dostatečné postranní síly, take vozidlo zůstává řiditelné a stabilní při jízdě. ABS pracuje na nezpevněném povrchu, při mokru nebo náledí s téměř stejnou účinností jako u suché vozovky. To pro řidiče znamená důleitou výhodu v oblasti bezpečnosti. Při brzdění je tak moné se případné překáce vyhnout a objet ji.Podle pulzování pedálu brzdy řidič pozná, kdy ABS pracuje. Tím je včas varován a můe uzpůsobit svou jízdu kritické situaci.
Elektronické rozdělování brzdné síly REF provádí úpravu brzdného tlaku mezi přední a zadní nápravou. REF pracuje s podstatně větší přesností ne mechanické rozdělování brzdné síly. Reguluje maximální moný účinek brzd na zadní nápravě, zabraňuje přebrdění a v důsledku toho vznikajícímu vybočení zadní části vozidla. Díky optimálnímu brzdnému výkonu zadních kol dochází k odlehčování brzd u předních kol. Méně se zahřívají a tím se zmenšuje nebezpečí zeslabení účinku brzd v důsledku jejich ohřevu. Kratší brzdná dráha je vdy výhodou pro bezpečnost.
| |