Tento motor o objemu 1749 cm3 má 4 válce, 16 ventilů a je nakloněn 0 17°30' dozadu.
Maximální výkon je 85 kW (117 k) při 5500 ot/min., max. točivý moment je 160 Nm (16,6 m.kg) při 4000 ot/min.
Základními přednostmi tohoto motoru jsou:
· skvělá jízdní pohoda, zejména díky nízké hladině hluku a vibrací (sníení o minimálně 15% vibrační energie přenášené v celém rozsahu pouívání ve srovnání s motorem XU7JP4);
· sníení spotřeby o 7 % při srovnatelném základu, zejména díky redukci tření, zvýšení efektivity a pouití lehčích součástek. Hmotnost motoru je 141 kg, co je o 5 kg méně ne u motoru XU7JP4;
· zlepšený výkon s maximálním výkonem 85 kW (117 k);
· vyšší maximální točivý moment (160 Nm), dosaený dříve (4000 ot/min); · zjednodušená konstrukce přední části bloku díky naklonění o 17°30' dozadu a sníení rozměrů klikové skříně na výšku 212 mm (0 12 mm méně ve srovnání s motorem XU7JP4).
Architektura
Kompaktní blok válců z hliníkové slitiny je vybaven litinovými vlokami válců. Rozteč představuje 10,3 mm. Olejová vana je také z hliníkové slitiny a je zesílena litinovými vlokami. Hlava válců byla nově navrena s příslušným sacím a výfukovým potrubím a spalovací komorou, aby bylo dosaeno optimálního spalování. Hlava válců je vybavena ventilovými sedly a vodiči ze slinuté oceli, dvěma skříněmi loisek vačkových hřídelů a dvěma kryty hlavy válců ze syntetického materiálu, který zahrnuje i funkcí odlučovače oleje. Sací potrubí je kvůli sníení hmotnosti ze vstřikovaného syntetického materiálu. Výfukové potrubí je v provedení. "se sníenou termální setrvačností". Skládá se z plechových výfukových kanálů opatřených ochrannou skořepinou, která vytváří vzduchovou izolační vrstvu. Tato technologie umoňuje rychlý růst teploty potrubí a díky tomu dřívější vstup teplejších výfukových plynů do katalyzátoru, co je předpokladem lepších emisí.
Spojení otáčivých
dílů Soustavné úsilí se týkalo redukce "bucharového" pohybu odlehčením o 20 % u střídavě se pohybujících hmot (ve srovnání s nahrazeným motorem XU7JP4), zejména u klikového hřídele a ojnic. Průměr pístních čepů je 60 mm, klikových čepů 45 mm. Rozvody Pohon dvou vačkových hřídelů je zajištěn ozubeným řemenem. Řemenice je opatřena tlumičem na výfukové straně, který umoňuje při určitých frekvencích citelně tlumit vibrace a prodluuje tak ivotnost řemenu. Vačkové hřídele pohánějí přímo odlehčená hydraulická zdvihátka.
Mazání
Mazání je zajištěno olejovým čerpadlem s filtrem umístěným ve spodku klikové skříně, poháněným klikovým hřídelem. Jímka oleje přispívá k tuhosti bloku motoru a tlumí vibrace. Vstřikování - zapalování Vícebodové vstřikování je sekvenčního typu s řídící elektronickou jednotkou značky SAGEM. Zapalování typu "jumo-static" zahrnuje dvě spojené zapalovací cívky upevněné na svíčkách. ivotnost zapalovacích svíček je 60 000 km. Chlazení Čerpadlo chladicí kapaliny, umístěné na bloku válců a poháněné rozvodovým řemenem, je kvůli sníení hmotnosti ze syntetického materiálu. Údrba Kapacita olejového okruhu je 4,25 litru (olej + filtr). Výměna oleje je prodlouena na 20 000 km, pouíván je polosyntetický olej TOTAL 5W-30, tzv. "nízkoenergetický".
Hlavní charakteristiky motoru 1,8i 16V - typové označení EIN7J4 Uloení ve vozidle napříč, skloněný o 17°30' dozadu
Počet válců 4 Zdvihový objem (cm3) 1749
Vrtání - zdvih (mm) 82,7 x 81,4 Kompresní poměr 10,8 / 1
Maximální výkon kW/k - ot/min. 85/117 - 5 500
Maximální točivý moment Nm/kgm - ot/min. 160/16,6 - 4 000
Volnoběh (ot/min.) 700
| |