Spojením principů hydrauliky a elektronického zpracování informací nabízí Hydractive 3, moderní generace systémů hydropneumatického pérování, nové, v oblasti odpruení dosud nevídané monosti.
Odpruení Hydractive 3 vychází z četných výzkumů expertů firmy Citroën a jeho funkční schéma je ve své oblasti naprostou novinkou a potvrzuje přední postavení Citroënu v konstrukci podvozků osobních automobilů.
Odpruení Hydractive III je inteligentní, aktivní a autoadaptabilní, k zajištění vysokého komfortu a maximální bezpečnosti. Autoadaptabilita Hydractivu III se vyznačuje automatickou změnou světlé výšky vozidla v závislosti na rychlosti a stavu vozovky. Při jízdě po kvalitní vozovce a rychlosti nad 110 km/h se světlá výška přední části sníí o 15 mm a zadní části o 11 mm. Tím se sníí těiště vozidla, zlepší se jízdní vlastnosti a odpor vzduchu a v neposlední řadě klesne rovně spotřeba paliva. V případě hrbolaté silnice a rychlosti niší jako 60 km/h se pro udreni optimálních jízdních vlastnosti C5 zvýši o 20 mm.Zdvih kol je větší a je tak zachováno jízdní pohodlí.Samozřejmostí je udrování stálé světlé výšky při různém zatíení vozidla.Navíc u C5 break najdete ovladač umístěný v zavazadlovém prostoru umoňuje při vypnutém motoru sníit nebo zvýšit práh pro nakládání a usnadnit tak rozmístění zavazadel nebo připojení přívěsu. Při spuštění zapalování se pérování vrátí do polohy pro jízdu.
Vyšším stupněm systému Hydractive 3 je jeho sloitější verze montovaná pod označení Hydractive 3 PLUS, rozšiřuje monosti regulace tuhosti a zdvihu pérování pro zdokonalení jízdních vlastností jak v oblasti pohodlí tak jízdních vlastností při sportovní jízdě. Odpruení Hydractive III PLUS nabízí ještě další rozměr: přídavný snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, vyhodnocující stav vozovky a styl řidičovy jízdy . Počítač sám sleduje povahu vozovky a jízdní styl řidiče a ve zlomcích sekundy zajišuje okamité nastavení podvozku situaci, pro optimální jízdní komfort a bezpečnost. Jízdní vlastnosti jsou zcela bez kompromisu mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi, vůz jede perfektně a plavně po hrbolaté vozovce a stejně tak dobře sedí v zatáčkách a při vyhýbacích manévrech stejně jako ryze sportovní vůz . Pohyby karosérie (kývání, náklon dopředu a dozadu) jsou citelně omezeny, pohodlí při jízdě je skutečně neporovnatelné a stabilitě vozu nelze nic vytknout.Ve sportovním reimu je, oproti reimu komfortnímu, tuhost odpruení na přední nápravě vyšší zhruba o 60 % a na zadní nápravě zhruba o 90 %. V praxi probíhá přizpůsobení odpruení potřebám řidiče tak rychle a automaticky, e se můe zdát, jako by byl systém vybaven jakýmsi šestým smyslem, řidič tak nemusí nikterak zasahovat a můe neustále vyuívat ideální rovnováhy. Navíc můe řidič aktivovat ovládaní " Sportovní jízdy" vozu, pokud chce, aby pérování častěji přecházelo do dynamického módu a tím se z rodinného vozu rázem stává sportovní vůz a vy můete plně vychutnávat sportovní jízdu s maximální přesností vedení stopy . Pohodli a jízdní vlastnosti dosahuji doposud nepoznanou úroveň.
Hydractive III se vyznačuje rovně vysokou spolehlivosti, dosaenou diky novým prvkům, mezi které patři zejména integrovaný hydroelektronický blok (BHI), skutečné nervové centrum, které se navíc skládá z výkonné elektronické jednotky. Tato pak reguluje a kontroluje tlak v hydraulickém systému a řídi odprueni. Tlakové sférické koule jsou rovně výsledkem nového výzkumu a jejich ivotnost je nyní ještě větši. Syntetická kapalina hydraulického systému zase zabezpečuje menši třeni diky lepši viskozitě. Diky těmto zlepšením je nový systém odprueni bez nároků na údrbu v průběhu pěti let anebo 200 000 km.
| |