Výmena oleja v prevodovke - ML5C ( 5 stupnový manual ) | |
Vytvoril uívatel Růa
Tak jsem konečně teď při výměně motorového oleje, při 215 000 km, vyměnil i ten převodový olej (dal jsem tam TOTAL Transmission BV 75W80, 1l/155,- Kč).
Vypustil jsem ho spodním výpušákem. Převodovku jsem ani jízdou nezahříval, protoe olej je i studený dobře tekoucí a vyteče všechen lehce. Vypustil jsem ho 1,8 litru, take ádný nechyběl, byl ještě krásně voňavý (bez přepálení), pouze byl do hněda zakalený. Ještě na výpustním šroubu je magnet, na kterém se případně zachytávají kovové špony nebo šupinky z opotřebení. Já jsem na něm měl jenom takový šedivý film, co myslím, e je v pořádku.
Nový odměřený olej (1,8 litru) jsem nalil "špryckou", po vyndání tělesa vzduchového filtru, "odvdušňovákem" převodovky. Je to takový plastový celek na vrcholu převodovky, z kterého se lehce sundá vrchní víčko a můeme nalévat. Na nalévání si můeme udělat i přípravek z PET lahve a nějaké vhodné hadičky.
Po výměně se řazení subjektivně trochu zlepšilo, ale musím říct, e ani před tím nijak špatně neřadila.
Vzhledem k tomu, e se nejedná o ádnou sloitou ani drahou věc, tak po 200 000 km ji určitě doporučuji. Nic se tím neskazí a na tom vypuštěném oleji i poznáte do jaké míry je vaše převodovka opotřebená.
Kontrolny otvor:
"Špeciálny" nástroj:
Tak jsem konečně teď při výměně motorového oleje, při 215 000 km, vyměnil i ten převodový olej (dal jsem tam TOTAL Transmission BV 75W80, 1l/155,- Kč). Vypustil jsem ho spodním výpušákem. Převodovku jsem ani jízdou nezahříval, protoe olej je i studený dobře tekoucí a vyteče všechen lehce. Vypustil jsem ho 1,8 litru, take ádný nechyběl, byl ještě krásně voňavý (bez přepálení), pouze byl do hněda zakalený. Ještě na výpustním šroubu je magnet, na kterém se případně zachytávají kovové špony nebo šupinky z opotřebení. Já jsem na něm měl jenom takový šedivý film, co myslím, e je v pořádku. Nový odměřený olej (1,8 litru) jsem nalil "špryckou", po vyndání tělesa vzduchového filtru, "odvdušňovákem" převodovky. Je to takový plastový celek na vrcholu převodovky, z kterého se lehce sundá vrchní víčko a můeme nalévat. Na nalévání si můeme udělat i přípravek z PET lahve a nějaké vhodné hadičky. Po výměně se řazení subjektivně trochu zlepšilo, ale musím říct, e ani před tím nijak špatně neřadila. Vzhledem k tomu, e se nejedná o ádnou sloitou ani drahou věc, tak po 200 000 km ji určitě doporučuji. Nic se tím neskazí a na tom vypuštěném oleji i poznáte do jaké míry je vaše převodovka opotřebená.
| |