Demontaz pristrojoveho panelu a oprava tachometru. | |
Kdy rafička na mém tachometru přestala fungovat, a ani po pár ranách do přístrojovky se nezvedla,pojal jsem podezření,e není něco v pořádku.
Začal jsem shánět informace o moné příčině a monosti opravení.S teoretickou přípravou jsem se pustil společně s mým kamarádem Jirkou (Markýzem) do opravy.
Vyjmutí přístrojovky je opravdu hračka pro děti stačí dvě platební karty doporučuji staré v mém případě jsem pouil dvě karty pojištovny.Vsunout dolu pod plexi v místě kde je malý výstupek a zatlačit a to povolí.Pak jen vysunout celý přístr.štít a odpojit lutý konektor (je tam jediný)je přes něj taková černá závora tu odjistit a překlopit, tím se konektor vytáhne a u si nesete přístrojovou domu :-)
Jednotlivé díly jdou v pohodě rozdělit a plastové packy drí tak se nemusíte obávat odlomení.
Pozor na rafiky a otisky prstů z ciferníků nejdou dolů ,do převodovky s motůrkem je vidět.Opatrně vemte za rafičku a pohybujte s ní pohledem do převodovky,zjistíte zda se vše točí.V té mojí byl problém v zeleném ozub.kolečku,osa byla utrená.Následovalo staení rafičky a pozor je tam jen namáčknutá bez aretace polohy tak si pamatujte nebo nafote polohu na ciferníku.Heslo kde nepomůe síla pomůe ještě větší je při stahování rafičky na místě take zabrat!Samotný motůrek pak u jde ven po odehnutí bílého plastu.
Do převodovky se dostanete malým šroubováčkem odehnutí dvou pacek a nebát se drí,nelámou se.
Vysypat obsah a nepostrácet pozor na pruinku!Osička má Ø1.4mm take vyvrtat díru skrz a nalisovat nebo vlepit kus ocelové osičky(drátu…)při vrtání dodret kolmost a polohu díry jinak to můe špatně sedět v druhém ozubení a je to malér…protoe se to nebude lehce točit.
Trochu namazat jemnou vazelínkou sloit secvaknout a rukou zkusit točit osičkou.Mělo by se vše uvnitř točit :-)
Osička má uvnitř doraz na nulu tak jí dejte na tento doraz a cvakněte zpátky do přístrojovky.Dejte lehce ručičku na osičku,aby jste mohli v autě případně korigovat polohu.
Dal jsem akorát ten zadní černý plast a hurá do auta.
Zkušební jízda po parkovišti ukázala e je vše o.k. rafika běhá!!!!
Otestoval jsem při plynulé jízdě a Markýzem poskytnuté GPS navigaci rozdíl rychlostí mezi tachometrem a navigací rozdíl byl – 2km na tachometru co je asi super.
Na odpočívadle jsem máčknul rafičku dolů cvaknul plexi štít a celou palubovku do zámků a HOTOVO !!!
Nic sloitého a hlavně pocit ušetřených peněz za novou přístrojovou zahřeje.
Tímto chci poděkovat Jirkovi za spolupráci a psychickou podporu :-)
A to houpe! Xixao
Nekolik dalsich foto:
| |