Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Kategorie: / Články & návody / Uživatelské návody

 

Demontaz pristrojoveho panelu a oprava tachometru.


Když rafička na mém tachometru přestala fungovat, a ani po pár ranách do přístrojovky se nezvedla,pojal jsem podezření,že není něco v pořádku.
Začal jsem shánět informace o možné příčině a možnosti opravení.S teoretickou přípravou jsem se pustil společně s mým kamarádem Jirkou (Markýzem) do opravy.

Vyjmutí přístrojovky je opravdu hračka pro děti stačí dvě platební karty doporučuji staré v mém případě jsem použil dvě karty pojištovny.Vsunout dolu pod plexi v místě kde je malý výstupek a zatlačit až to povolí.Pak jen vysunout celý přístr.štít a odpojit žlutý konektor (je tam jediný)je přes něj taková černá závora tu odjistit a překlopit, tím se konektor vytáhne a už si nesete přístrojovou domu :-)








Jednotlivé díly jdou v pohodě rozdělit a plastové packy drží tak se nemusíte obávat odlomení.
Pozor na rafiky a otisky prstů z ciferníků nejdou dolů ,do převodovky s motůrkem je vidět.Opatrně vemte za rafičku a pohybujte s ní pohledem do převodovky,zjistíte zda se vše točí.V té mojí byl problém v zeleném ozub.kolečku,osa byla utržená.Následovalo stažení rafičky a pozor je tam jen namáčknutá bez aretace polohy tak si pamatujte nebo nafote polohu na ciferníku.Heslo kde nepomůže síla pomůže ještě větší je při stahování rafičky na místě takže zabrat!Samotný motůrek pak už jde ven po odehnutí bílého plastu.
Do převodovky se dostanete malým šroubováčkem odehnutí dvou pacek a nebát se drží,nelámou se.










Vysypat obsah a nepostrácet pozor na pružinku!Osička má Ø1.4mm takže vyvrtat díru skrz a nalisovat nebo vlepit kus ocelové osičky(drátu…)při vrtání dodržet kolmost a polohu díry jinak to může špatně sedět v druhém ozubení a je to malér…protože se to nebude lehce točit.
Trochu namazat jemnou vazelínkou složit secvaknout a rukou zkusit točit osičkou.Mělo by se vše uvnitř točit :-)
Osička má uvnitř doraz na nulu tak jí dejte na tento doraz a cvakněte zpátky do přístrojovky.Dejte lehce ručičku na osičku,aby jste mohli v autě případně korigovat polohu.
Dal jsem akorát ten zadní černý plast a hurá do auta.

Zkušební jízda po parkovišti ukázala že je vše o.k. rafika běhá!!!!
Otestoval jsem při plynulé jízdě a Markýzem poskytnuté GPS navigaci rozdíl rychlostí mezi tachometrem a navigací rozdíl byl – 2km na tachometru což je asi super.

Na odpočívadle jsem máčknul rafičku dolů cvaknul plexi štít a celou palubovku do zámků a HOTOVO !!!

Nic složitého a hlavně pocit ušetřených peněz za novou přístrojovou zahřeje.

Tímto chci poděkovat Jirkovi za spolupráci a psychickou podporu :-)

A to houpe!   Xixao


Nekolik dalsich foto:






Od zobrazené 41238 x.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator