Dalí tituly mistrů světa pro Citroën a José María Lópeze
Na závěr letoní sezony při slavnostním večeru FIA Prize-Giving v Paříi byli oficiálně korunováni mistři světa včetně José María Lópeze a Citroënu. Při této příleitosti se Yves Matton, stájový éf Citroën Racing Teamu, vyjádřil nejen k úspěné obhajobě dvou titulů ve WTCC, ale i o posledních novinkách.
Na závěr letoní sezony při slavnostním večeru FIA Prize-Giving v Paříi byli oficiálně korunováni mistři světa včetně José María Lópeze a Citroënu. Při této příleitosti se Yves Matton, stájový éf Citroën Racing Teamu, vyjádřil nejen k úspěné obhajobě dvou titulů ve WTCC, ale i o posledních novinkách.
Podobně jako v loňském roce opanoval Citroën pódium FIA WTCC...
Dokonce by se dalo říci - koda, e stupně vítězů nejsou čtyři, protoe jsme obsadili první čtyři místa díky čtveřici José María López, Yvann Muller, Sébastien Loeb a Ma Qing Hua! Je to doslova historický výsledek, který nebyl dosud dosaený v celém WTCC nebo ve skupině PSA Peugeot Citroën. S 21 vyhranými závody z 24 moných jsme ustavili nový rekord stejně jako rekordní zápis v celkovém počtu dosaených bodů za jednu sezonu. V soutěi pilotů rovně Pechito López zaznamenal hned několik rekordů. I za těmi vak stojí velké úsilí celého týmu. Kromě pilotů, inenýrů a mechaniků jsou v zákulisí lidé, jejich práce je veřejnosti skrytá a není tak na očích. Za zmínku stojí rovně skutečnost, e si Citroën připsal u patnáctý titul mistra světa po těch, které vybojovali jeho jezdci ve WRC a v cross-country rally.
Nedávné zasedání rady FIA World Motor Sport avizovalo změny v předpisech WTCC. Jak se na ně díváte?
Některé z těch změn, jako třeba MAC3 (Manufacturers Against the Clock concept time-trial) nebo návrh zahajovacího a hlavního závodu jsou přinejmením pokusy o nové nápady. My ale budeme muset vyčkat a po několika závodech, co tyto změny přinesou z pohledu mediálního pokrytí a zájmu co do dramatičnosti a napětí. Úplně nesouhlasíme s novými pravidly kolem hmotnostní kompenzace, která míří hlavně na Citroëny C-Elysée WTCC. Systém, který platil v minulých letech, se zdál být přijatelnějí pro vechny strany. Ale namísto stěování si bych raději tyto změny viděl jako dalí důkaz výjimečně vysokých standardů nastavených naím týmem, auty a piloty. Nyní se u plně soustředíme na sezonu 2016. Vichni máme motivaci pracovat jetě tvrději na tom, abychom byli opět o krok před naimi soupeři a dál vítězili. Určitě budeme chtít obhájit nae tituly.
V posledních týdnech jsme zaznamenali spousta reakcí na ukončení pracovních vztahů mezi Citroënem a Sébastienem Loebem. Co k tomu řeknete fanoukům, kteří to očividně nechápou?
Velký mediální zájem a pátrání po senzačních příbězích můe někdy vést k přehnaným a pokřiveným reakcím. Séb nedostal padáka. Je dál součástí skupiny PSA Peugeot Citroën a jeho nová výzva s Peugeot Sport není ádný plán B z pohledu jeho výjimečné kariéry. On sám se rozhodl plně se věnovat Rally Dakar a my budeme s velkým zájmem sledovat jeho pokroky. Bezpochyby to ale značí konec jedné velké kapitoly v dějinách Citroën Racing. Nostalgie ale v krátké době ustoupí ohromným vzpomínkám. Z mého osobního pohledu jsem velmi hrdý a astný, e jsem mohl pracovat po boku Séba v různých etapách jeho kariéry u Citroënu.
Skupina PSA nedávno oznámila jmenování Jeana-Marca Finota ředitelem Motorsport Centre of Excellence. Co to znamená pro vai pozici?
S účinností od 1. ledna 2016 bude Jean-Marc Finot dohlíet na aktivity v motorsportu tří značek. Od září 2016 budeme vichni pracovat ve Versailles Satory. Aktivity motorsportu pro DS Performance povede Xavier Mestelan Pinon a já pro Citroën Racing. Rád bych při této příleitosti poblahopřál Xavierovi k jeho jmenování. Společně jsme proili a uili si spoustu příjemných chvil ve WRC nebo ve WTCC, a jeho odborné zkuenosti budou neocenitelné ve Formuli E na okruzích. Já mám jetě funkci zástupce pro rozvoj motorsportu v PSA Group. To značí, e budu jakýmsi styčným bodem mezi vedením, promotéry ampionátu a dalími výrobci v naí skupině při rozvoji kategorie a budoucnosti motorsportu. Výsledkem tohoto na budoucnost orientovaného přístupu by měly být diskuze nad aktuálním i budoucím rozvojem motoristického sportu v PSA Peugeot Citroën.