Novinky a zaujimavosti > CitroenCITROËN ZÍSKAL OCENĚNÍ ZLATÝ VOLANT
V rámci udělování jedné z nejprestinějích evropských automobilových cen Goldenes Lenkrad (Zlatý volant) získala 9. listopadu v Berlíně cenu za ochranu ivotního prostředí hybridní dieselová technologie HYbrid4, kterou ve světové premiéře vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën. Porota sloená ze čtenářů časopisu Auto Bild a Bild am Sonntag a renomovaných odborníků z 15 zemí vybrala tuto technologii z 16 finálových projektů zahrnujících vozy, koncepty a technologie. Jejich společným rysem bylo, e se v předchozím roce vyznamenaly svým návrhem nebo přínosem ke sníení zatíení ivotního prostředí v oblasti automobilismu.
Ocenění míří k vozům Peugeot 3008 HYbrid4, co je první dieselový hybridní crossover na světě, a Citroën DS5 Hybrid4 Airdream. Oba vozy se na trhu objeví v průběhu 1. čtvrtletí 2012.
Cenu převzal Jean-Marc Gales, generální ředitel značek Peugeot a Citroën, na slavnostním galavečeru 9. listopadu. Jean-Marc Gales při této příleitosti prohlásil: Jsem velmi hrdý, e jsme toto ocenění dostali druhý rok po sobě. V roce 2010 to bylo za elektromobil Peugeot i0n. Tento nový Zelený volant je potvrzením historického prvenství skupiny PSA Peugeot Citroën v oblasti technologií umoňujících sníit emise CO2. Jsem přesvědčen, e dieselový hybrid HYbrid4 se rychle stane měřítkem kvality na trhu, jako byl před ním motor HDi, filtr pevných částic nebo technologie Stop&Start e-HDi, uvedená na trh v loňském roce.
Skupina PSA Peugeot Citroën vsadila s pohonem HYbrid4 na spojení výkonů tepelného dieselového motoru a výhod elektrického pohonu: jde o revoluci z hlediska úspor paliva přiblině 30 % oproti vozu s klasickým dieselovým motorem - a emisí CO2 ty dosahují méně ne 100 g/km.
Výkon 200k při spotřebě 3,8 l/100 km a emise 99 g CO2/km
U Peugeotu 3008 HYbrid4 i u Citroënu DS5 Hybrid4 Airdream pohání přední nápravu dieselový motor 120 kW (163 k), sériově opatřený filtrem pevných částic, a zadní nápravu elektrický motor 27 kW (37 k), díky čemu je moné vyuít pohon vech 4 kol.
| Komentáře | |
Komentáře
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...