TPCA odstartovala výrobu faceliftovaných vozů
Kolín, 2. května 2018 Slavnostním přestřiením pásky byla dnes symbolicky zahájena výroba faceliftovaných vozů druhé generace aut kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA)
O slavnostní přestřiení pásky před trojicí nových vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 se postarali prezidenti japonsko francouzské automobilky Koreatsu Aoki a Eric Brochard, starosta Kolína Vít Rakuan a ředitelka Czech Investu Silvana Jirotková.
Mám velkou radost, e po loňském jubileu 3 milionů vyrobených vozů, mohu být u dalího významného milníku v historii TPCA. Chtěl bych poděkovat vem naim zaměstnancům, kteří se na úspěném rozjezdu faceliftu naich aut podíleli, uvedl při dnení slavnosti prezident TPCA Koreatsu Aoki. Nabízíme nové monosti například atraktivní barvy, propojení s chytrými technologiemi a posílený výkon motoru. Díky skvělé kvalitě a pověsti naich vozů dodáme v tomto roce naim zákazníků přes 200.000 aut, co znamená vyí produkci ne v roce 2017, dodávávýkonný viceprezident Eric Brochard.
TPCA je pro město Kolín dlouhodobým partnerem. Domnívám se, e spolupráce předevím v posledních letech je na dobré úrovni, jsme schopni nalézt společná témata a případně problémy operativně řeit, řekl při slavnostním přestřiení pásky u faceliftovaných trojčat starosta Kolína a poslanec Parlamentu ČR Vít Rakuan.
Vstup TPCA na český trh v roce 2002 je dodnes druhou nejvyí investicí, kterou jsme pomáhali dojednat, říká generální ředitelka agentury CzechInvest Silvana Jirotková. Nejene dnes patří k největím zaměstnavatelům v kraji a do státní kasy odvádí na daních řádově miliardy korun, automobilka zároveň spolupracuje s desítkami českých dodavatelů, dodává.
Historie TPCA se začala psát v roce 2002 poloením základního kamene a zahájením výstavby továrny v unikátním joint venture projektu dvou mateřských společností jedničky na světovém trhu Toyota Motor Corporation a druhého největího evropského výrobce tehdy
PSA Peugeot Citroën dnes PSA Group. 28. února 2005 byla zahájena výroba první generace malých vozů Toyota AYGO, Peugeot 107 a Citroën C1, které se pak o tři roky později dočkaly svého prvního faceliftu. Rok 2012, kdy z linek sjel dvoumiliontý vůz, byl ve znamení druhé modernizace první generace. Přelomovým rokem se pak stal rok 2014, kdy TPCA začala vyrábět druhou generaci vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1, které mají od dneního dne novou podobu.
Vozy vech tří značek vyznačující se elegantním designem a nízkou spotřebou paliva byly za třináct let výroby zastoupeny poměrně rovnoměrně, take kadá z nich má nyní na kontě přes milion aut, které brázdí silnice po celé Evropě od Islandu a po Řecko, ale třeba i v Jiní Africe nebo Izraeli. V posledních letech patří mezi nejvýznamnějí trhy Velká Británie, Francie, Německo, Holandsko a Itálie.
C1 se dočkala dvou nových barev, přibyly 2 speciální edice a posílil motor. Jednou z největích změn je obměna benzínového motoru z dílny Toyoty (pro vechny tři značky), který posílil o 4 koně na 72 koní (53 kW). Navíc je úspornějí a splňuje emisní limit Euro 6.2.
C1 bude také k mání v 2 nových barvách - béové a novém odstínu modré. Ty je navíc moné kombinovat s černou střechou a dohromady je tak C1 na výběr a v 32 různých lakování. Zákazník si můe zvolit i různá čalounění interiéru. Komu by to nestačilo, můe sáhnout po C1 v nové edici Urban ride nebo Elle. U edice Urban Ride lze vybírat z 5 různých laků a k dispozici jsou i speciální černá kola o průměru 15 palců lemovaná černými nástavci blatníků. V interiéru pak najde několik oranových nebo edých detailů, speciální polep na palubní desce a speciální koberečky. Tato série je také například vybavená Asistentem pro rozjezd do svahu a omezovačem rychlosti, Aktivním systémem varování před neúmyslným oputěním jízdního pruhu nebo Systémem rozpoznávání dopravního značení. Moderní vůz Citroën C1 Urban Ride myslí i na připojení, a nabízí proto rozířenou funkci Mirror Screen kompatibilní s protokoly Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link, dostupnými přes dotykový tablet 7.
Druhá edice C1 ELLE je zaměřena na eny a jde o oslavu spolupráce Citroënu s dámským magazínem Elle. Edice C1 Elle je tedy elegantní, stylová a doplněná o speciálně zbarvenou střechu v edé barvě. Na výběr je bílý nebo černý lak, doplněný o černé kryty zrcátek a patnáctipalcová kola. Uvnitř vozu se potom objevují odkazy na magazín Elle, unikátní koberečky, ale i růové nebo leskle černé dekory.
Peugeot 108
Stejně jako jeho francouzský bratříček se 108 můe pynit novým motorem a novinkou je také systém rozpoznávání dopravních značek, který se u trojčat z Kolína přenáí na nový touch screen panel, který je nyní kompatibilní s inteligentními mobilními technologiemi Car play, Android Auto a Siri Google Voice. Francouzská auta jsou pak nově vybavena Active City break systémem.
Vůz Peugeot 108 Collection se v roce 2018 objevuje v esti nových barevných odstínech karoserie. V komunikační kampani se představují čtyři z nich, mimo jiné nový světlý a jiskřivý odstín Green Fizz. V interiéru se rovně objevují nové barvy a materiály čalounění. Peugeot 108 TOP! Collection se představuje s otvíratelnou plátěnou střechou v odstínu zelené, modré nebo černé. Peugeot pokračuje v partnerství s populárním britským zpěvákem a skladatelem Mikou a představují evropskou komunikační kampaň, která se natáčela v Barceloně. Umělec, jen ji předtím stál za propagací edice Peugeot 108 Collection, nyní interpretuje jednu ze svých legendárních skladeb, velmi dynamickou píseň Love Today. Jsem z naí nové letoní spolupráce se značkou Peugeot nadený. Mám obrovskou radost, e můu reprezentovat značku, se kterou jsem vyrůstal a která je odjakiva součástí mého ivota. Společnost a její kreativci připravili barevnou a veselou vizi, take výsledek je hodně hravý. Při natáčení jsme se ve světle reflektorů moc bavili, a to je skvělé!, říká Mika.