Kris Meeke těsně pod stupni vítězů
Nedělní čtvrtá a závěrečná etapa umonila posádkám Citroën Abu Dhabi WRT předvést svou formu. Craig Breen a Scott Martin zajeli třetí nejrychlejí čas, Kris Meeke a Paul Nagle dojeli na čtvrté pozici celkově a připsali si rovně maximum bodů na závěrečné Power Stage, co je současně prvním takovým vítězstvím Citroënu C3 WRC za dobu účinkování na světové scéně. Citroën Total Abu Dhabi WRT odjídí z Kníectví na třetí pozici v Poháru konstruktérů, Kris Meeke je v ampionátu mezi piloty čtvrtý.
Očekávaným vyvrcholením rally byl opět Col de Turini v nadmořské výce 1600 m. V atmosféře, kterou vytvářejí početné davy fanouků lemující tratě, bývá zkouka nevyzpytatelná díky počasí resp. neustále se měnícímu charakteru. Letoní průběh ikonické rychlostní zkouky Monte Carla nebyl v tomto ádnou výjimkou, vdy dvacet procent cesty při prvním průjezdu bylo pod námrazou, která byla hlavně na rychlém sjezdu z Col de Turini po silnici vedoucí do Peira Cava.
Vyhnout se problémům vyadovalo správně číst trat a přizpůsobovat pilotování podmínkám. Posádkám Citroën Total Abu Dhabi WRT to umonila dobrá volba pneumatik na jednotlivé smyčky, Kris Meeke zvolil dvě pneumatiky Michelin s hroty a dvě s extra měkkou směsí, Craig Breen vsadil na mix soft a super soft pneumatik. Oba piloti tak mohli jet naplno na rychlostních zkoukách La Cabanette a Col de Braus, aby se tu seřadili na třetím a čtvrtém místě.
Craig Breen potvrdil dobrou formu třetím nejrychlejím časem na druhém průjezdu legendárním Col de Turini. Kris Meeke ukázal svou sílu a vyrovnanost výkonů tím, jak brzdil některé soupeře a udrel si čtvrté místo podtrené vítězstvím na Power Stage. Pozitivní závěr rally přinesl Citroënu Total Abu Dhabi WRT sedmnáct bodů po skončení zahajovacího dějství mistrovství světa a třetí místo v Poháru konstruktérů.
CO TAKÉ ŘEKLI
Pierre Budar, éf Citroen Racing Team
Na závěrečný den jsme měli dvě různá zadání, pro Krise a Craiga. Pro Krise bylo nejdůleitějí dret svou pozici, zatímco Craig měl za úkol uspět na Power Stage, to byl i důvod, proč jsme volili odliné druhy pneumatik. Jsem rád, e Kris splnil to, co jsme chtěli a k tomu navíc přidal i maximum bodů na Power Stage. Craig jel na Power Stage také dobře, ale o několik sekund přiel, kdy ztratil na jedné z vlásenek. Nebýt toho, určitě by i on zajel velmi dobrý čas.
Kris Meeke
Tohle bylo nejtvrdí Monte Carlo, jaké jsem kdy zail. Stihli jsme vechno: úplný led na hladkých slickách ve čtvrtek večer, dé v pátek, sníh v sobotu a mráz na Col de Turini v neděli. Byl jsem překvapen po konci rally sedmnácti body, ale jsem za ně rád. Musíme teď zůstat nohama na zemi a dál tvrdě pracovat na zlepování.
Craig Breen
Víkend odstartoval obtíně s naí chybou u ve čtvrtek večer. Pak se ve zhorovalo kvůli problémům s brzdami během pátku, ale ustoupily v sobotu, kdy jsme si na trati připadali jako na sněhovém pluhu. Ale i tak jsme zajeli dobré výkony při řadě příleitostí, znovu v neděli, kdy se jelo na suchém asfaltu. Dál se musíme zaměřit na práci v různých povětrnostních podmínkách, co bylo typické právě pro Monte Carlo.
KONEČNÉ POŘADÍ
1. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 4h18555
2. Tänak / Jarveoja (Toyota Yaris WRC) + 583
3. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) + 1520
4. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) + 4431
5. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC) + 4538
6. Evans/Barritt (Ford Fiesta WRC) + 4548
7. Lappi/Ferm (Toyota Yaris WRC) + 4575
8. Bouffier/Panseri (Ford Fiesta WRC) + 7395
9. Breen / Martin (Citroën C3 WRC) + 9067
10. Kopecký/Dresler (koda Fabia R5) + 16430
MISTROVSTVÍ SVĚTA POŘADÍ PILOTŮ
1. Sébastien Ogier 26
2. Ott Tänak 18
3. Jari-Matti Latvala 17
4. Kris Meeke 17
5. Thierry Neuville 14
6. Elfyn Evans 8
7. Esapekka Lappi 6
8. Bryan Bouffier 4
9. Andreas Mikkelsen 3
10. Craig Breen 2
MISTROVSTVÍ SVĚTA POHÁR KONSTRUKTÉRŮ
1. M-Sport Ford WRT 33
2. Toyota Gazoo Racing 33
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 18
4. Hyundai WRT 14